Signatura del contracte entre la UVic-UCC i etalentum
Pere Martí, Josep Eladi Baños i Jaume Alemany

La UVic-UCC oferirà assessorament tecnològic en intel·ligència artificial i ‘machine learning’ a l’empresa etalentum

23.09.2021

La UVic-UCC, a través del grup de recerca en Tractament de Dades i Senyals (TDS), oferirà assessorament tecnològic en intel·ligència artificial a l’empresa etalentum Selección S.L., dedicada a la selecció de personal i de perfils laborals altament especialitzats. Aquesta empresa està desenvolupant una plataforma disruptiva tecnològicament avançada que, mitjançant l’aplicació del machine learning, contribueixi a millorar els seus processos de selecció de personal.

L’objectiu principal d’aquest projecte és millorar la qualitat dels processos i incrementar l’eficàcia de la companyia. La implementació d’aquest sistema permetrà que els perfils s’ajustin més a les demandes dels clients i que les cerques a les bases de dades siguin més precises. Alhora, també millorarà el ritme de gestió i farà més àgil i eficaç el tractament de grans volums de dades.

La UVic-UCC, per la seva banda, acompanyarà i farà un seguiment al departament de software de l’empresa etalentum sobre tècniques d’intel·ligència artificial que poden ajudar a encaixar de manera més efectiva i ràpida ofertes de treball i currículums rebuts. Aquest projecte d’etalentum, que ja ha començat a donar les primeres passes, compta a més amb el suport del CDTI, depenent del Ministerio de Ciencia e Innovación.

L’assessorament es formalitzarà mitjançant un contracte de transferència de coneixement. El projecte, que porta per títol “Investigación y desarrollo de una disruptiva plataforma con ‘machine learning’ para la optimización del proceso de selección de personal”, tindrà com a responsable i coordinador Pere Martí, membre del grup de recerca en Tractament de Dades i Senyals (TDS) i professor de la Facultat de Ciències i Tecnologia de la UVic-UCC.

Una estreta vinculació

L’acte de signatura del contracte de transferència de coneixement va tenir lloc el passat 16 de setembre a Casa Convalescència, seu del rectorat de la UVic-UCC. Hi van assistir el rector de la Universitat, Josep Eladi Baños; Jaume Alemany, soci fundador i director d’expansió d’etalentum; i Pere Martí, coordinador del projecte.

Baños va destacar que la docència, la recerca i la transferència de coneixement són els tres pilars en els quals se sosté la principal activitat de la UVic-UCC. “Tradicionalment, la transferència de coneixement ha estat més pròpia d’universitats politècniques i menys de les universitats generalistes com la nostra, però l’aposta per la recerca feta per la UVic-UCC els darrers anys i el creixement que aquesta ha experimentat a la nostra institució ens impulsa a poder signar contractes com aquest”, va afirmar. El rector també va fer èmfasi en “el compromís territorial de la universitat amb el desenvolupament econòmic, cultural i social de la comarca i de les seves empreses”.

Mantenir un vincle amb les entitats i institucions locals per enfortir relacions amb el territori també és una de les voluntats de l’empresa etalentum, tal com va recordar el seu soci fundador i director d’Expansió. Alemany va recordar que l’empresa etalentum precisament va néixer el 2013 al mateix edifici de Casa Convalescència on ahir es va signar el contracte, de la mà de l’agència Creacció, “amb la qual cosa ens fa molta il·lusió tornar aquí”, va dir. Segons ell, més enllà de la col·laboració actual amb la UVic-UCC en la formació d’estudiants en pràctiques, la intenció seria poder incorporar en els pròxims anys un doctor industrial en aquesta transferència de coneixement.

Martí va reiterar la voluntat expressada per ambdues parts que l’actual contracte “sigui el principi de més projectes”. “La qüestió a resoldre és millorable constantment, amb la qual cosa s’obren moltes possibilitats, i és una oportunitat per a tots per aprendre”, va apuntar.

El contracte entrarà en vigor a partir de la seva signatura i estarà vigent fins al 30 de desembre de 2021, tot i que es podrà renovar si ambdues parts ho consideren oportú.