Edifici Can Ricart

La UVic-UCC participa en el Campus de les Arts de Can Ricart al 22@

16.11.2021

Barcelona reforça la seva oferta educativa i de recerca. La Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i set universitats catalanes, entre les quals la Universitat de Vic- Universitat Central de Catalunya van firmar divendres passat un acord per construir el Campus de les Arts a Can Ricart, situat al 22@. El projecte serà finançat amb fons europeus i estarà llest el 2026.

El Campus de les Arts és una plataforma que agrupa, des de principis de 2019 els dinou centres d’educació artística universitària o superior de Catalunya. Aquests centres sumen actualment uns 8.000 estudiants i ofereixen graus i postgraus en les disciplines de belles arts, disseny, música, teatre, dansa, cinema, conservació i restauració.

El nou campus es proposa compartir nous recursos i desenvolupar activitats conjuntes entre els centres que el formen, per fer front a alguns dels principals reptes que planteja el sistema d’ensenyament artístic superior a Catalunya, com ara aconseguir un augment significatiu del tercer cicle i la recerca artística, des d‘una perspectiva de transferència de coneixement, i l’extensió i especialització de la formació del professorat dels ensenyaments artístics.

El Campus de les Arts s’instal·larà a l’antic recinte fabril de Can Ricart de 6.800m2, ubicat al mig del districte cultural 22@ de Barcelona.

Les universitats que participen en el projecte són: la Universitat de Barcelona (UB), la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), la Universitat de Girona (UdG), la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC). També hi col.labora Elisava, l’Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC) o l’Escola Massana, entre altres.