Portada de la memòria digital UVic-UCC

La UVic-UCC presenta una nova versió de la seva memòria, en format digital i aglutinant totes les entitats de la federació

23.09.2021

Coincidint amb l’inici del curs acadèmic, la UVic-UCC ha presentat la darrera edició de la seva memòria anual, que en aquesta ocasió arriba amb dues novetats. En primer lloc, aquest document que de manera extensa i concisa recull tot el que ha donat de si cada curs acadèmic, s’ha fet per primera vegada en format digital i és consultable en línia al web www.uvic-ucc.cat. En segon lloc, i també com a novetat, aglutina en un únic document totes les entitats federades de la UVic-UCC.

“La complexitat de l'estructura de la nostra Universitat, el nombre creixent de fundacions que conformen la federació universitària, l’expansió de la docència i de la recerca... feia necessari trobar una nova manera, ajustada al moment actual, de presentar la memòria i transmetre la veritable dimensió de la institució”, explica la secretària general de la UVic-UCC, Anna Sabata. Per a la responsable de la publicació, el nou format és “una contribució més a la transparència de la Universitat” i “coherent amb l’aposta de la UVic-UCC per la sostenibilitat i amb el seu compromís envers els Objectius de Desenvolupament Sostenible”.

Informació a diferents nivells

Alhora, “es fa imprescindible trobar tota aquesta informació de manera fàcil i ràpida, a partir de l’accés ordenat a una informació estructurada i d’una lectura clara i senzilla dels continguts”, afegeix la secretària general segons la qual aquesta és la voluntat de la nova versió de la memòria, “fàcil de manejar i de consultar a partir dels àmbits d’interès i dels nivells d’aprofundiment en la lectura que busqui cada lector”, un repte que només es podia aconseguir digitalitzant-ne el format.

En aquest sentit, i partint de la pàgina d’inici de la memòria, la informació s’hi pot consultar a diferents nivells: agregada del conjunt de la UVic-UCC i desglossada en campus Vic, campus Manresa i Facultat de Medicina. Aquesta primera edició es correspon al curs 2019-2020 i per tant la Fundació Elisava encara no hi és present. “El segon nivell de detall és un extens recopilatori de la història i del desenvolupament, centre per centre, estudi per estudi, servei per servei, de tota la institució i de les persones que hi exerceixen el seu magisteri, recerca o activitat professional, així com de l’alumnat que s’hi titula”, explica la secretaria general. La memòria també inclou un resum audiovisual del curs i una hemeroteca on pròximament es podran consultar els números anteriors del document, elaborat en paper, així com descarregar en una versió en pdf de l’edició digital.

La reestructuració i unificació de la memòria digital ha estat un treball conjunt de totes les àrees i serveis de comunicació de les entitats federades i d’Eumogràfic, amb la coordinació de la secretaria general i la coordinadora de polítiques corporatives, Meritxell Borràs. La informació i els textos que recull han estat elaborats i proporcionats pels diversos centres i serveis de la institució.

Accedeix a la memòria digital del curs 2019-2020