Recerca

Marta Garcia
Floriane Bardini

La UVic-UCC suma dues noves doctores el mes d'octubre

03.11.2020

Durant el mes d’octubre, Marta Garcia Molsosa i Floriane Bardini han llegit les seves tesis i s’han sumat al col·lectiu de doctors i doctores de la UVic-UCC.

El 2 d’octubre i en el marc del Programa de Doctorat en Traducció, Gènere i Estudis Culturals, Bardini va defensar la tesi titulada “La transposició del llenguatge cinematogràfic en l’audiodescripció i l’experiència fílmica de les persones amb discapacitat visual”, dirigida per la Dra. Eva Espasa. La ja doctora va destacar que la seva recerca “presenta dades empíriques sobre l'experiència fílmica de les persones amb discapacitat visual amb diferents estils d'audiodescripció (AD) i els beneficis de la interpretació del llenguatge cinematogràfic en l'AD". Finalment, el tribunal li va atorgar la qualificació d’Excel·lent Cum Laude.

Per la seva banda, Marta Garcia va llegir la tesi The school experience of children in residential care and the role of mentoring. A European multi-source study, dirigida pel Dr. Jordi Collet, la Dra. Carme Montserrat i el Dr. Antoni Tort. L’estudi estava emmarcat en el Programa de Doctorat en Innovació i Intervenció Educatives i es va defensar el dia 13 d’octubre. Garcia va destacar que la seva tesi aportava coneixement sobre “les intervencions que poden ajudar a millorar l'experiència escolar dels infants tutelats indicant que els programes de mentoria poden contribuir a promoure el benestar, la resiliència i el capital social dels i les joves en acolliment residencial". Aquesta segona defensa del mes també va aconseguir una qualificació d’Excel·lent Cum Laude.

A causa de la crisi sanitària, les tesis es llegeixen complint amb totes les mesures de seguretat i en algunes, membres del tribunal segueixen la ponència per streaming.