Rànquing transparència

La UVic-UCC torna a liderar el rànquing de transparència de les universitats privades

02.12.2020

La UVic-UCC torna a ocupar per quart any consecutiu la primera posició en el rànquing de transparència de les universitats privades espanyoles, aquest cop juntament amb la Universidad Nebrija. Així ho indica l’Examen de Transparencia 2019, que impulsa la Fundación Compromiso y Transparencia, i que es va fer públic aquest dilluns.

Aquest rànquing analitza la informació que publiquen al web de manera voluntària les 49 universitats públiques i les 26 privades, sobre el seu personal, el govern, el consell social, l’oferta i la demanda acadèmiques, la informació econòmica i els resultats, entre altres indicadors.

La UVic-UCC ha aconseguit 47 punts sobre un barem de 48, la qual cosa mostra el compliment del 98% dels indicadors avaluats. La tercera posició l’ocupa la Universitat de Navarra, amb 46 punts. L’evolució de la UVic-UCC en el rànquing és clarament ascendent, ja que l’any 2015 es trobava classificada com a universitat translúcida, i des del 2016 és considerada una universitat transparent, ocupant el primer lloc en els darrers quatre anys.

L’informe classifica les universitats com a transparents, translúcides i opaques. Si bé aquest any les universitats privades considerades com a transparents s’han duplicat, passant de 3 a 6, encara hi ha un 42% de centres que són catalogats com a opacs després de 9 anys d’avaluació.

Pel que fa a les universitats públiques, la Rey Juan Carlos, Cantabria i Castilla-La Mancha lideren el rànquing amb un total de 51 punts sobre 54. L’informe conclou que malgrat que s’hagin aconseguit nivells de transparència inèdits fins avui, encara queden algunes assignatures pendents com la rendició de comptes per part dels consells socials.

En el cas de fer un rànquing únic d’universitats privades i públiques, la UVic-UCC estaria al capdamunt del rànquing, juntament amb la Universitat Nebrija, amb el compliment del 98% dels indicadors, mentre que la primera universitat pública, la Rey Juan Carlos, ocuparia el quart lloc, amb el 94%, just per darrere de la Universitat de Navarra (96%).

L’objectiu d’aquest rànquing, segons afirma la fundació que l’elabora, és impulsar el bon govern, la transparència, la rendició de comptes i l’impacte social de les institucions.