Recerca

Un nen jugant

La visualització del joc, eix temàtic del III Congrés Internacional de Vic

16.09.2021

El joc, com a activitat bàsica que és, ha estat analitzat des de diferents enfocaments, però encara hi ha molts aspectes a tractar i moltes aportacions a fer. Al III Congrés Internacional Jocs en la Història, que es farà a Vic els dies 25, 26 i 27 de març de 2022, es propiciarà la reflexió sobre la pràctica del joc de la mà dels seus protagonistes, de la gent que viu el joc dia a dia. En aquest esdeveniment, coorganitzat per la UVic-UCC, la Federació Catalana de Jocs i l'Institut Ramon Muntaner, es compartiran i es contrastaran punts de vista, i projectes d’èxit i de fracàs al voltant de tres eixos temàtics: la visualització i comunicació dels jocs, les professions del joc, i l'organització social al voltant del joc.

En l’actualitat el joc continua sent ben viu i l'objectiu del Congrés és tractar el joc en el seu sentit més ampli, sense adjectius. Serà un punt de trobada del joc de taula i de tauler, del joc tradicional de carrer, de les persones que viuen d’això i el fan possible. Es parlarà sobre vells i nous problemes com la visibilitat del joc a nivell social, de temes de gènere i de professions que es generen amb l’acte lúdic. S’abordaran els jocs des d’una visió dinàmica, des de la història escrita i la història per escriure, com un fet  viu en el canvi, transformador i en transformació.

Durant tres dies, les ponències, comunicacions i taules rodones de caràcter acadèmic/científic s'alternaran amb activitats de caire més lúdic, i reuniran persones expertes i aficionades a aquesta temàtica. Aquesta setmana s'ha obert el termini per presentar comunicacions i es tancarà el 21 de novembre de 2021. Cal enviar el resum de la comunicació (màx. 500 paraules), especificant el títol, a quin dels tres eixos s’adscriu la proposta i les dades de l’autor/a (nom complet, telèfon i adreça electrònica) a: secretaria@irmu.org. En aquest enllaç es pot trobar la primera circular on hi ha disponible tota la informació sobre el Congrés.

Per a més informació es pot contactar amb l'organització mitjançant els correus secretaria@irmu.org i victor.baroja@uvic.cat. Pròximament s'informarà sobre el programa del Congrés.