Websèrie Lisa

La websèrie 'Lisa' acumula més de 14.000 visualitzacions

Fa poc més d’un mes que es van estrenar els quatre capítols de Lisa, la websèrie coproduïda per la UVic i Abacus, que parla sobre els primers dies d’universitat d’una noia dins l’espectre autista que comença el grau en Mecatrònica. En aquest poc temps, els quatre capítols han reunit més de 14.000 visualitzacions, que van creixent. A més, des de fa unes setmanes es pot veure la sèrie amb subtítols en castellà. Això permet al projecte arribar més enllà de Catalunya.

La sèrie ha rebut un gran nombre de comentaris positius a Youtube. Persones dins l’espectre autista s’hi han identificat i han publicat bones opinions sobre la representació en el personatge de la Lisa: "Gràcies per donar visibilitat a l'autisme, i més en aquesta etapa tan important, la universitària. Visca la UVic sempre". També s’hi han sumat professionals de la psicologia: "Ja me l'he vist tota. Heu fet un treball molt xulo! Soc psico, i crec que el moment ‘petita, mitjana, amb dents’ m'ha emocionat molt, deixa marca...".

Rebuda als mitjans de comunicació

La producció també ha tingut molt bona rebuda als mitjans de comunicació. Emma Cunill, l’actriu protagonista, ha estat entrevistada al Diari Ara i n’han parlat als programes de ràdio Els Experts i Adolescents XL de Catalunya Ràdio o El Món a RAC1, entre altres portals generalistes. Al diari Ara, Cunill destaca que "el fet de triar una actriu autista permet aportar matisos que si no, segurament passarien per alt. Volíem que tots els detalls fossin de veritat; és a dir, encara que sigui exagerat perquè ho marca el format, no caure en la ridiculització”. "[Al cap i a la fi] Ho visc en el meu dia a dia”, remarca.

També se n’han fet ressò diferents mitjans especialitzats, com la revista FotogramasHabilis o Social.cat, i plataformes socials com l’Associació Asperger de Catalunya o la Federació Catalana d’Autisme. Tots aquests mitjans i col·lectius han realçat la qualitat del guió, en el qual han participat la mateixa Emma Cunill, diagnosticada dins l’espectre autista, i l’associació Asperger.cat. També s’ha posat molta atenció en el programa de mentoring que es va desenvolupar durant el rodatge i que va permetre a l’alumnat del grau en Comunicació Audiovisual i del CFGS en Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius de la UVic aprendre de totes les parts de la producció d’una websèrie d’aquesta magnitud.

Si encara no l’has vist, mira la websèrie Lisa i comparteix-la!