Jan Frigola i Sergi Ambudio durant l'acte de presentació de la websèrie
Imatge promocional websèrie UVic

La websèrie ‘Lisa’ omple la sala de cinema de la UVic en la seva estrena i ja es pot veure en línia

La websèrie Lisa, que ha produït la UVic juntament amb la productora Abacus, ja es pot seguir en línia a través de la pàgina web del projecte. Aquest dilluns es va publicar el primer dels quatre capítols de la sèrie, que narra l’experiència de la Lisa, una noia dins l’espectre autista que arribar a la UVic per estudiar-hi el grau en Enginyeria Mecatrònica. Al llarg d’aquesta setmana, cada dia s'ha anat fet públic un nou episodi, el conjunt dels quals es pot visionar en aquest canal de Youtube. L’emissió de la sèrie arriba després que el passat 5 de maig l’edifici Miramarges del Campus Vic visqués una nit cinematogràfica amb l’acte d’estrena de la websèrie.

La nova sala de cinema va fer ple d’estudiants, professorat i professionals d’administració i serveis que van voler assistir a la première, un acte que va començar a l’exterior amb un photocall i l’acollida dels assistents al llarg d’una catifa vermella. Ja dins la sala, l’estrena la va conduir el periodista i exestudiant de la UVic Sergi Ambudio, que va conversar amb el professor de la Facultat d’Empresa i Comunicació Jan Frigola, una de les persones que ha impulsat la websèrie dins la Universitat, juntament amb l’Àrea de Màrqueting.

Un cop finalitzat el visionat consecutiu dels quatre capítols de la sèrie, la sala es va convertir en un espai de tertúlia on el presentador va entrevistar la codirectora i coguionista de la websèrie, Raquel Barrera (Pineda ‘92, La niña del gancho), i la influencer i actriu protagonista Emma Cunill qui, com Lisa, també es troba dins l’espectre autista. La coprotagonista de Cunill, l’actriu Laia Fontán, coneguda per projectes com la sèrie Les de l’hoquei (TV3) o el programa Batalla monumental (TV3), es trobava per motius laborals a Madrid i va ser present a la conversa a partir de dos vídeos.

Per part de la productora Abacus, hi van assistir Marc Roma, productor executiu de la sèrie i director de continguts de la productora, i Oriol Cortacans, productor executiu. També hi van assistir representants de la UVic-UCC, com el rector Josep Eladi Baños; el director de la Fundació Universitària Balmes, Joan Turró; i diversos vicerectors i degans, així com la directora de l'Àrea de Màrqueting, Anna Fàbregas. A l’estrena també hi van ser presents els estudiants que van participar en el projecte assumint rols diversos. L’estrena va acabar amb una festa amb còctel musicat pel DJ osonenc Gil Roca.

Molt més que una producció audiovisual

Lisa té tres grans objectius. En primer lloc, vol normalitzar la presència i les experiències de persones dins l’espectre autista en l’àmbit universitari, però també vol connectar amb un públic jove i reivindicar la presència de noies en estudis tradicionalment molt masculinitzats. En segon lloc, la sèrie té un format i postedició moderns, amb clara presència de xarxes socials com TikTok, i amb un humor actual i atrevit.

Finalment, la websèrie va estar produïda a través d'una metodologia de mentoratge amb voluntat formativa, en el transcurs de la qual la productora Abacus va incloure estudiants de la Universitat del grau en Comunicació Audiovisual i del cicle formatiu de grau superior en Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius en rols tècnics dins els processos de càsting, rodatge, producció i edició de la peça, acompanyats d’un tutor professional de la productora. A més, membres de la comunitat universitària van poder participar en càsting i aparèixer en pantalla assumint papers secundaris o fent d’extres.

Lisa forma part del conjunt d'accions que des de la UVic-UCC s'estan duent a terme per commemorar el 25è aniversari del seu reconeixement com a Universitat per part del Parlament de Catalunya.