Docència

Roda de premsa de presentació de la XXVII edició de la Universitat d'Estiu
Presentació del programa acadèmic de la UEV a càrrec de Montserrat Fontarnau
El rector de la UVic-UCC en la presentació de la UVic-UCC

La XXVII edició de la Universitat d’Estiu homenatjarà el cardiòleg Antoni Bayés

Amb l’objectiu de poder arribar al nombre més gran de persones possible, de totes les edats i amb interessos diversos, s’ha presentat avui al Rectorat de la UVic-UCC la XXVII edició de la Universitat d’Estiu, una edició que continuarà oferint activitats formatives en format mixt i online, però que també guanyarà en presencialitat.

El rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños; la directora del Centre Internacional de Formació Contínua, Montserrat Fontarnau, i la directora de l’UHUB - Servei d’Atenció a la Comunitat, Montse Simon, han presentat els detalls de la programació acadèmica i de les activitats que formen la plataforma cultural.

Homenatge al Dr. Antoni Bayés durant l’acte inaugural

Un dels plats forts d’aquesta edició tindrà lloc durant l’acte d’inauguració d’aquesta XXVII  Universitat d’Estiu, en què es retrà homenatge al prestigiós cardiòleg vigatà Dr. Antoni Bayés de Luna. Segons el rector, “es tracta d’un homenatge merescut per la seva constant i incansable dedicació a la Medicina, que ha permès prestigiar la cardiologia catalana internacionalment, així com per la seva activitat de recerca en l’àmbit de les arrítmies cardíaques, que l’ha convertit en un referent mundial”.

L’acte, que com cada any tindrà lloc a la Sala de la Columna de l’Ajuntament de Vic, se celebrarà el dia 1 de juny, a les 19.30 h. El primer tinent alcalde de la ciutat i president de la Fundació d’Estudis Superiors en Ciències de la Salut, el Dr. Josep Arimany, serà l’encarregat de pronunciar l’encomi de l’homenatjat. L'acte serà presidit per l'alcaldessa de la ciutat  i presidenta de la FUB, Anna Erra, acompanyada pel rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños; del tinent alcalde i regidor d’Ensenyament i Universitats de Manresa, Josep Gili, i de l’adjunt al rector per a la Formació Contínua, Josep Ayats.

Una vintena de formacions acadèmiques de maig a setembre

Des del maig i fins al setembre s’han programat una vintena de formacions acadèmiques dels àmbits temàtics de salut; empresa, comunicació i disseny; ciències i tecnologia, i educació i societat. El  programa englobarà, per primer cop, les activitats de l’Escola d’Estiu d’Elisava, un conjunt de formacions presencials concentrades al mes de juliol sobre diferents aspectes del disseny.

Dins l’àmbit de la salut, destaca la jornada d’Actualització sobre la Infecció per VIH i la Pandèmia de Covid-19, organitzada des de la Càtedra de Malalties Infeccioses que dirigeix Bonaventura Clotet, i que tindrà lloc a l’Althaia de Manresa. Pel que fa a educació i societat, torna l’Escola d’Estiu de Literatura Infantil i Juvenil, que enguany arriba a la dotzena edició i que se centrarà en “Imaginació i realitat. Famílies i infants a la Literatura Infantil i Juvenil”. Enguany la jornada es realitzarà per primer cop sense qui en va ser un dels principals promotors, el P. Josep Massot, traspassat l’abril passat. També dins aquest àmbit destaquen la jornada de psicomotricitat El Cos en els Processos de Comunicació i Aprenentatge i la desena edició de la Jornada sobre Art i Cultura Religiosa, en col·laboració amb l’Institut de Ciències Religioses, dedicada enguany a la santedat femenina a l’edat mitjana.

En l’àmbit d’empresa, destaca el curs Marketing & Business 4.0, en què es convida a estudiants dels graus d’Administració i Direcció d’Empreses, Publicitat i Relacions Públiques, Comunicació Audiovisual i Periodisme a tenir una experiència internacional convivint amb estudiants d’altres universitats europees sense sortir del país. Aquesta formació es portarà a terme al Centre Universitari de Disseny, BAU. I en l’àmbit de les tecnologies, tindrà lloc un curs sobre Medicina computacional de sistemes, que presentarà els reptes i les solucions de la biologia de sistemes aplicats a les ciències de las salut.

Completen aquesta programació els cursos intensius d’idiomes en format presencial, híbrid i online tant del Campus Vic com del de Manresa. Segons Montserrat Fontarnau, totes les activitats acadèmiques programades “estan pensades per a estudiants i professionals que vulguin aprofundir en algun aspecte concret relacionat amb el seu camp”.