Docència

Masia Torre dels Frares

L’Àrea de Qualitat organitza la I Jornada ENWES d’enquestes sobre la docència universitària

09.11.2020

L’Àrea de Qualitat de la UVic-UCC, amb el suport de l’Oficina de Qualitat Docent de la UAB, va organitzar el 6 de novembre passat la primera jornada d’intercanvi de bones pràctiques sobre el mòdul ENWES d’enquestes docents de SIGMA.
La iniciativa de l’Àrea de Qualitat, que es va fer en format telemàtic, va reunir a 37 persones, entre tècnics i acadèmics de 15 institucions universitàries de Catalunya i Espanya que, de forma directa, s’encarreguen de gestionar el mòdul d’enquestes web ENWES de la plataforma SIGMA.

L’objectiu d’aquesta primera trobada va ser compartir l’experiència en la gestió d’aquesta aplicació d’enquestes, les bones pràctiques i les qüestions més problemàtiques que presenta el programa. La jornada, dirigida per Ricard Giramé, es va estructurar en 4 blocs de reflexió al voltant de les enquestes docents i ENWES: qüestions sobre la preparació de les enquestes; experiències durant el període en què les enquestes estan actives i, sobretot, com fomentar la participació; la gestió del resultats i els informes i, finalment, la comunicació amb SIGMA, tant pel que fa a les incidències puntuals com per a la petició d’evolutius.

Entre les conclusions a què es va arribar destaquen la voluntat de mantenir un grup de treball estable en el temps per seguir compartint idees, reflexions i inquietuds sobre ENWES. També la d’organitzar presencialment, quan la situació sanitària ho permeti, la II Jornada ENWES. I, finalment, la d’iniciar una reflexió conjunta i  específica per elevar al Consell Consultiu de SIGMA les propostes de millora del mòdul ENWES que siguin necessàries segons l’opinió de totes les universitats usuàries del mòdul.