Dones Valentes 1
Dones Valentes 2

L’Aula de Teatre de la UVic participa en la II Biennal de Teatre Universitari

L’Aula de Teatre de la UVic va presentar l’obra Dones Valentes a la II Biennal de Teatre Universitari Xarxa Vives. La trobada va tenir lloc els dies 2 i 3 de juny a la Universitat d’Alacant i va comptar amb la participació d’una desena d’aules de teatre. Aquesta biennal és una mostra interuniversitària oberta al públic, que es desenvolupa en un format de marató d’actuacions, on cada universitat participant representa una obra de no més de 50 minuts.

L’obra que va presentar la UVic és una peça curta, de 35 minuts, on s’ha treballat un relat titulat “Quan de petita et casen amb qui t’ha violat”, del llibre Dones Valentes, de Txell Feixas. La interpretació del relat es fa a partir de coreografies, llenguatge audiovisual i llenguatge dramàtic. Consegüentment, amb aquesta peça s’ha volgut fer una reivindicació dels drets de les dones, partint d’un relat actual d’una realitat que si bé passa en altres països, ens ressona com a pròxima i, d’alguna manera, pròpia.

L’Aula de Teatre de la UVic és un espai inclusiu, on cap tothom i tothom pot desenvolupar-se, per això sovint els porta a buscar textos narratius o poètics que els permetin el treball coral, com és el cas de Dones Valentes.