Storytelling Revisited

L’eix principal del tercer Congrés Internacional Stortyelling Revisited serà el canvi social

19.11.2020

El tercer Congrés Internacional Storytelling Revisited: Stories for Social Change se celebrarà a la UVic-UCC el 25 de novembre i enguany la programació girarà al voltant del canvi social. Fa tres anys, els grups de recerca vinculats a la Facultat d'Educació. Traducció i Ciències Humanes (FETCH), GETLIHCGRELL i TEXLICO, van crear aquest projecte. En l’edició de l’any passat s’hi van afegir els grups TRACTE, també vinculat a la FETCH, i Emprèn, de la FEC, amb la intenció d’implicar-hi més facultats. En l’edició d’enguany s’hi afegeixen també el GRAC de la FETCH i el SaMIS, lligat la Facultat de Medicina.

Mireia Canals-Botines, membre del GETLICH i membre de l'organització del projecte, apunta que “la idea principal de la suma de nous grups de recerca és permetre una col·laboració general a la Universitat”. Alhora recalca que és una bona manera “d’aprendre i implementar nous coneixements que ens permetin treballar d’una manera transversal”. Amb vista al futur i de cada a pròximes edicions, la intenció del congrés és incloure la col·laboració de més grups de recerca i facultats perquè, explica Botines, “aquest sigui un congrés amb identitat d’universitat i no tant de facultat”

El congrés va néixer amb una mirada interdisciplinària per tal que mestres, professors, investigadors i alumnes puguin debatre sobre la relació entre el gènere, la llengua, la música, el cinema i la literatura infantil en l’aprenentatge d’un idioma estranger. Per tant, es tracta d’un congrés bàsicament orientat a la recerca. El congrés comptarà amb una obertura internacional a càrrec d’Ola Henricsson de la Göteborgs University, Rossella Certini de la Università degli Studi Firenze i Marina Zuenko de la Poltava University que oferiran tres conferències lligades a la pedagogia, l’educació i la linguïstica

Per part de la UVic-UCC, setze investigadors de tots els grups de recerca implicats oferiran presentacions que tractaran des de responsabilitat social corporativa fins l’anàlisi de la pel·lícula de Disney Moana passant per la interculturalitat. La programació general del congrés i els detalls es poden consultar aquí. Enguany, i a causa de l’emergència sanitària, el congrés es durà a terme totalment de manera virtual.