Equip Garrins Metàl·lics
Estudiants de l'equip Garrins Metàl.lics
Garrins Metàl.lics amb els trofeus i els diplomes

L'equip de robòtica Garrins Metàl·lics guanya el torneig Eurobot-Spain

23.06.2021

L'equip de robòtica de la UVic-UCC Garrins Metàl·lics ha guanyat el campionat de robòtica Eurobot-Spain que va tenir lloc aquest dilluns a Alcalá de Henares (Madrid) i va obtenir el premi al millor projecte. L'equip que es va constituir per afrontar la temporada 2020-2021 està fromat per quatre estudiants del grau en Enginyeria Mecatrònica de la Facultat de Ciències i Tecnologia (FCT): Edgar Gallipoli, Sergi de las Muelas, Ibrahim Amar i Nin Codinachs. El nou entrenador és Marc Genevat, enginyer mecatrònic, màster en robòtica i membre fundador dels Garrins Metàl·lics. Com a premi del campionat Eurobot-Spain, Garrins Metàl·lics va rebre diversos equips d'electrònica i motors per poder utilitzar en futurs robots.

Eurobot és un torneig de robòtica a nivell europeu on els equips han de construir un robot per resoldre, de forma totalment autònoma, un repte situat sobre una taula de 2x3m. El repte d’aquesta edició s'anomenava Sail the World i el robot havia d'evolucionar sobre el taulell de joc per navegar, figuradament, a vela pels oceans de tot el món tot assegurant l’arribada a bon port.

L’equip Garrins Metàl·lics es va constituir l’any 2012 per dissenyar i construir robots aptes per participar en competicions de robòtica a nivell internacional. Les primeres quatre temporades l’equip va competir a Tarragona, Grenoble, Eindhoven i Saint Louis (EEUU), i va obtenir diversos premis dins del marc del torneig First Tech Challenge (FTC). Els darrers tres anys ha participat al torneig d’àmbit europeu Eurobot en el qual, a l’edició de 2019, va quedar campió d'Eurobot-Spain, celebrat a Alcalá de Henares, i va participar a la final europea d’Eurobot a La Roche-Sur-Yon (País del Loira, França). El torneig de l’edició 2020 no es va poder celebrar a causa de la pandèmia. Enguany, i pel mateix motiu, s'ha anul·lat la final europea que es feia a França.