Jornades Tic + Salut + social

Les 10es Jornades R+D+I TIC Salut i Social seran en línia i tractaran sobre la transformació digital del sistema sanitari i social

23.07.2020

Les desenes Jornades R+D+I TIC Salut i Social ja tenen data: se celebraran entre el 23 de setembre i el 21 d’octubre d’enguany. La propera edició d’aquest esdeveniment porta per títol “Transformació digital al sistema sanitari i social davant el repte de la pandèmia” i reflexionarà sobre la transformació digital que ha patit el sistema sanitari i social durant el període de la crisi sanitària de la covid-19 i la seva evolució posterior. El programa constarà d’un cicle de quatre webinars amb ponents professionals que abordaran el tema des de diferents angles.

Les jornades, que coorganitza la UVic-UCC a través de la Càtedra TIC Salut Social i la Càtedra Serveis Socials, sota el paraigua del Centre d’Estudis Sanitaris i Socials (CESS), i la Fundació TIC Salut Social, sempre havien estat presencials i condensades en un o dos dies consecutius. Però aquest any canvien de format per passar a fer-se en línia i en quatre dies diferents, en una decisió de l’organització tenint en compte el context actual arran de la crisi del coronavirus. “Les circumstàncies ens han obligat a evolucionar en el format, i a adaptar-nos a aquest nou model en línia precisament l’any del desè aniversari de les jornades, que des dels seus inicis a Girona fins a les últimes cinc edicions celebrades a Vic, han sabut avançar en continguts i implicar entitats i institucions d’arreu del territori”, diu Josuè Sallent, director de la Fundació TIC Salut Social.

La transformació digital en Atenció Primària Comunitària i Hospitalària

Les dues primeres xerrades en format webinar d’aquest cicle se centraran a analitzar de quina manera s’ha adaptat l’atenció al pacient i usuari del sistema sanitari en el context Covid-19. “En un moment en què les mesures de seguretat han estat tan estrictes, ha calgut implementar nous mètodes per garantir que no es propagués el virus”, recorda Marina Geli, coordinadora del CESS.

La primera xerrada tractarà sobre la transformació digital en l’Atenció Primària Comunitària, i tindrà lloc el 23 de setembre a les 16h. Comptarà amb la Dra. Marta Segarra i la moderació de la Dra. Laura Camps i el Dr. Josep Vidal. La segona conferència serà el 7 d’octubre a les 16h i se centrarà en la transformació digital que ha patit l’Atenció Hospitalària. Els ponents convidats seran el Dr. Pere Guerrero, cap de sistemes d’informació de la Fundació Althaia, i la radiòloga Dra. Marta Serrallonga, del Consorci Hospitalari de Vic. Moderarà Xavier Gironès, director de Recerca i Innovació d’UManresa.

L’ús de les eines digitals en Serveis Socials i Recerca

El tercer webinar (14 d’octubre a les 16h) desgranarà l’ús que s’ha fet de les eines digitals en l’àmbit dels Serveis Socials durant aquesta crisi, i quins són aquells aspectes que, un cop superada la pandèmia, es podran implementar per tal d’optimitzar-ne els processos. L’última xerrada (21 d’octubre a les 16h) se centrarà en l’ètica, la protecció de dades i la transformació digital en l’àmbit de la recerca.

Actualment el programa encara no està totalment tancat, però es completarà en el transcurs de les properes setmanes. Tota la informació relacionada amb l’esdeveniment es podrà consultar al web www.JornadesRDI.cat, on en breu també es podran fer les inscripcions gratuïtes.

Malgrat el canvi de format, com en les edicions anteriors el programa s’adreça a professionals i investigadors de diferents disciplines (salut, social, tecnologia, empresa…) motivats pels àmbits de les TIC, Salut i Social, a emprenedors i a empreses d’aquests mateixos sectors, a CEO i tècnics d’entitats assistencials i a estudiants, tant universitaris com de Batxillerat i cicles formatius. A més de la UVic-UCC i la Fundació TIC Salut Social, les jornades les coorganitzen el Consorci Hospitalari de Vic, l’Institut Català de la Salut, la Fundació Hospital de la Santa Creu de Vic, l’EBA Vic, l’EBA Centelles, Fundació Althaia i FORES.