Les agents covid inicien la seva tasca al campus Vic

08.10.2020

El curs 2020-2021 s’inicia amb la presència generalitzada de la covid-19 arreu. Ladequació de la Universitat per dur a terme l’activitat en base als protocols aprovats s’ha complementat amb la creació de dues figures d’agent covid-19, dues estudiants que circularan per les instal·lacions del campus amb l’objectiu de facilitar una bona pràctica i compliment de les mesures de seguretat.

Aquesta figura s'assimila a la de l'agent cívic que ja existeix a diferents ciutats i es troba sota la coordinació de la Unitat de Benestar Laboral, ubicada dins l’Àrea d’Infraestructures i Serveis Generals (AISG). Les dues estudiant proporcionaran informació sobre la pandèmia a la comunitat universitària i vetllaran per una bona convivència i el compliment de les normes de seguretat.

Les dues agents covid-19 aniran identificades amb una samarreta distintiva vermella i es mouran pel edificis de Miramarges i Torre dels Frares de 10 a 12h i de 16 a 18h. Les tasques que duran a terme seran controlar que tothom porti la mascareta ben posada, fer respectar la distància de seguretat tant a les cues com en espais de la Universitat, revisar que en els espais de treball compartit es compleixi l’aforament permès, recordar la prohibició de fumar dins l’espai universitari i dispersar les persones si en algun moment es produeixen aglomeracions, entre altres. Les agents informaran de qualsevol acte o comportament no adequat per fer efectiu un control de les mesures de la Universitat. També informaran si hi ha modificacions en els protocols de seguretat.