Inauguració del curs 21-22 de l'Aula d'Extensió Universitària d'Osona
Inauguració del curs 21-22 de l'Aula d'Extensió Universitària de Centelles

Les aules d'extensió universitària de la gent gran inauguren el curs amb el retorn a la presencialitat

30.09.2021

Aquesta setmana s’ha donat el tret de sortida a les activitats programades de l’Aula d’Extensió Universitària Gent Gran de Centelles i de l’Aula d’Extensió Universitària Gent Gran d'Osona. Aquest curs 2021-2022 ambdues aules recuperen bona part de la presencialitat, que es va veure reduïda de forma considerable durant el curs anterior a causa de la pandèmia.

Els nanosatèl·lits i la bioètica obren el primer trimestre del curs

Dimarts passat, l’Aula d’Extensió Universitària Gent Gran de Centelles va celebrar l’acte d’inauguració de curs. La sessió la van presidir Josep Eladi Baños, rector de la UVic-UCC, acompanyat de Josep M. Prat, president de l’Aula de la Gent Gran de Centelles, i Josep Paré, alcalde de Centelles. Màrius Montón i Carles Sierra, membres de l’equip desenvolupador de nanosatèl·lits de l’Institut d'Estudis Espacials de Catalunya (IEEC), van impartir la conferència “Un petit pas per a l’Enxaneta, un gran pas per a Catalunya”.

A l’acte d’inauguració hi van assistir uns 190 socis, tornant a un nombre de participants semblant al que tenien les activitats abans de la pandèmia. Josep M. Prat valora molt positivament l’acte i la conferència inaugural. “Temàtiques com la dels nanosatèl·lits són els que van motivar la creació de les aules per a la gent gran, ja que permeten acostar els temes més innovadors a un públic interessat que ja no està en actiu en el món laboral”, afirma.

D’altra banda, l’Aula d’Extensió Universitària Gent Gran d'Osona va celebrar ahir l’acte d’inauguració del nou curs amb una conferència titulada “Fabricant monstres: Frankenstein i la bioètica”, impartida pel rector de la UVic-UCC, Josep Eladi Baños. Aquest acte, que va suposar el retorn de l’Aula al teatre Atlàntida, el van presidir, a més del rector, Montserrat Benítez, directora de l’Àrea de Negoci de CaixaBank a Osona; Elisabet Franquesa, regidora d’Educació i Joves i Convivència i Seguretat de l’Ajuntament de Vic; Joan Carles Rodríguez, president del Consell Comarcal d’Osona, i Isaac Pérez, president de l’Aula d’Extensió Universitària Gent Gran d’Osona. Va cloure l’acte Anna Erra, alcaldessa de Vic i presidenta de la Fundació Universitària Balmes.

“Estem molt contents de tornar a la presencialitat altra vegada” explica Isaac Pérez sobre l’acte d’inauguració, que va comptar amb unes 300 persones entre el públic. Enguany, per poder complir les mesures de prevenció, aquells socis que vulguin assistir a les conferències han de reservar seient per tal de no superar l’aforament de la sala. “Esperem poder mantenir la presencialitat durant tot el curs”, afegeix Pérez, qui explica també que el de socialització i punt de trobada és un dels aspectes clau de les aules de la gent gran i que, “per culpa de la pandèmia, els darrers mesos s’havia perdut”.

Torna la presencialitat i les sortides culturals

La programació d’aquest primer trimestre de l’Aula de la Gent Gran d’Osona té previstes deu conferències que es faran els dimecres a les 18 h, a l’Atlàntida de Vic. També contempla altres activitats, com sortides per Osona i Barcelona, visites al teatre i un viatge a Suïssa. L’Aula de la Gent Gran de Centelles també té programades per a aquest primer trimestre un recull de vuit xerrades amb experts en diferents àmbits, una visita cultural a l'Esquerda i una altra per determinar. Totes les conferències seran presencials i tindran lloc a les 18 h al Casal Francesc Macià de Centelles.

Imatges: Aula d’Extensió Universitària Gent Gran d'Osona i Aula d’Extensió Universitària Gent Gran de Centelles.