icones de xarxes socials en un telèfon mòbil

Les xarxes socials de la UVic acumulen gairebé 53.000 seguidors

Aquest curs 2021-2022, les xarxes socials de la UVic han viscut un fort creixement. Entre els perfils, a les principals plataformes -Instagram, TikTok, Youtube, Twitter, Facebook i LinkedIn-, la Universitat acumula gairebé 53.000 seguidors en total. Es tracta de diferents canals adreçats a públics diversos, entre els quals figuren els estudiants actuals i els futurs estudiants, la comunitat universitària conformada pel PDI i el PAS, o les institucions, entitats i persones amb qui la institució manté algun tipus de lligam.

A finals del curs anterior, el perfil d’Instagram de la UVic, una de les xarxes per excel·lència entre els joves universitaris, va arribar als 10.000 seguidors. Una fita important al món d’Instagram, ja que aquest nombre va permetre a la UVic començar a utilitzar enllaços en format d’Instagram Stories. També es va obtenir la icona de verificació del perfil, convertint-se en la primera universitat catalana que el rebia. Aquesta icona representa la veracitat del perfil i n'augmenta la credibilitat. Actualment, el compte ja ha superat els 12.000 seguidors.

TikTok també ha estat representatiu aquest curs, al llarg del qual s’ha convertit en la nova xarxa social de la Universitat. En aquest entorn, la UVic ha seguit tendències ja existents de la plataforma i n’ha creat de noves, com la de “Ni Loser, ni pelele”, relacionada amb la websèrie ‘LISA’. A TikTok, la UVic ja té gairebé 400 seguidors i ha publicat uns quants vídeos que s’han fet virals, amb fins a 18.000 visualitzacions.

A Youtube, la Universitat continua sent prolífera, publicant vídeos periòdicament, promocionals, corporatius (com el del 25è aniversari de la UVic-UCC), d’activitats o conferències, i retransmetent en directe actes rellevants com el d’investidura d’Òscar Camps com a doctor honoris causa de la UVic-UCC. Durant el curs 2021-2022, s’han publicat 63 nous vídeos, mentre els més visitats són el Bodydub, amb 246.850 visualitzacions, el Manifest de la UVic, amb 255.393, i el vídeo promocional del grau en Multimèdia, amb 57.547. També s’ha estrenat un nou canal per a la websèrie ‘LISA’, on es poden veure el teaser, els quatre capítols de la sèrie o el making-off, entre d’altres.

A Twitter la UVic es manté com una xarxa clau per al posicionament corporatiu de la institució i per seguir el minut a minut d’actes i xerrades, a través de dos perfils: l’institucional @UVic_UCC, amb prop de 13.000 seguidors, i el de comunitat @UVicLife, amb 2.000. Aquest any el primer ha incorporat nous continguts i n’ha generat d’específics de commemoració dels 25 anys de la UVic-UCC, entre els quals figuren píndoles de vídeo amb testimonials de passat, de present i de futur o una sèrie d’imatges històriques.

LinkedIn continua essent la finestra de la Universitat al món laboral, amb 23.446 seguidors i una línia de continguts enfocada tant a explicar l’actualitat de la institució com a aportar coneixement en els àmbits en els quals és referent. Facebook es manté com una plataforma on s’acumulen molts antics estudiants que segueixen l’actualitat de la Universitat.