Sessió inaugural de la 1a edició de la Doctoral Training Week, el 2020

L’Escola de Doctorat organitza la 2a Doctoral Training Week del 8 al 12 de març

04.03.2021

Totes les persones doctorandes necessiten l’adquisició de competències tècniques bàsiques i transversals durant el període doctoral. Per aquest motiu, l’Escola de Doctorat de la UVic-UCC presenta la segona edició de la Doctoral Training Week (DTW), una setmana dedicada en exclusiva a activitats formatives adreçades a persones investigadores en formació. L’objectiu del programa, que enguany es farà en línia a través de la plataforma Zoom del 8 al 12 de març, és oferir una formació transversal, de qualitat i ajustada a les necessitats de totes les persones doctorandes d’aquesta universitat.

En el programa d'aquesta segona edició destaca la conferència Opportunities of Precision Medicine Cancer Research, a càrrec del Dr. Josep Tabernero, catedràtic de la Facultat de Medicina de la UVic-UCC i cap del Servei d’Oncologia Mèdica de l’Hospital Vall d’Hebron de Barcelona. Aquesta conferència, que es farà en anglès el divendres 12 de març a les 13.30 h, estarà oberta a tota la comunitat de la UVic-UCC i no només serà l’acte de cloenda de la DTW, sinó que també servirà com a tret de sortida de la celebració dels 10 anys de l’Escola de Doctorat de la UVic-UCC. Cada any es reserva la cloenda de la DTW a una persona de referència en el seu àmbit. En l’edició anterior la persona convidada va ser l’editor Stephen Ball.

Les novetats de la segona edició

Entre les novetats d’aquesta edició de la DTW destaca que s’oferiran activitats en català, castellà i anglès. L’ús d’aquestes tres llengües es deu al principi de transparència lingüística, “línia que hem començat a treballar aquest any amb les activitats formatives de l’Escola de Doctorat i que consisteix a fer pública la llengua de la docència perquè l’alumnat pugui estar-ne assabentat abans d’inscriure’s a una activitat formativa”, explica Antoni Tort, director de l’Escola de Doctorat.

Com a novetats d’aquesta segona edició també convé subratllar que, d’una banda, algunes sessions s’han desdoblat per àmbits de coneixement: Academic writing i ¿Cómo se debe presentar el Plan de Investigación de nuestra tesis? D’altra banda, i atès que a causa de la pandèmia en aquesta edició es perd la presencialitat, s’oferirà un espai virtual “adreçat a aquelles persones doctorandes que vulguin contactar amb l’Oficina i traslladar-hi dubtes respecte a les tasques i terminis acadèmics o bé fer arribar-hi suggeriments de suport que reben de l’Oficina de Doctorat”, apunta Tort.

El programa complet

El programa de la 2a DTW s’encetarà el proper 8 de març a les 9 del matí, amb la conferència “Requisits ètics per a la teva tesi doctoral i l’activitat professional”, a càrrec d’Ester Busquets. A continuació hi haurà els tallers ¿Cómo se debe presentar el Plan de Investigación de nuestra tesis?, amb Gerard Coll, Joan Carles Casas i Joan Bertran. El dimarts dia 9, Salvador Ferré impartirà Tools and resources for science communication i Graphic design for presentations and scientific communication. Aquestes sessions compten amb el suport del programa formatiu UDivulga. Ciència i Societat, projecte que compta amb la col·laboració de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FEYCT) – Ministerio de Ciencia e Innovación.

El dimecres 10 de març tindrà lloc l’Academic Writing, amb tres grups: Educations, gender, translation, business, design and communication (Llorenç Comajoan-Colomé); Biosciences, experimental sciences and tecnology (Laia Josa-Culleré) i Health and medicine (Susan Frekko). A partir de les 14 h, Marc Serra parlarà “De la recerca al mercat: què, qui, com?”, una sessió que compta amb el suport de la Unió Europea, la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona.

Imma Reixach serà l’encarregada d’encetar el primer taller del dijous 11 de març, amb el títol “Mindfulness i la gestió de l’estrès durant el doctorat”, a partir de les 9h del matí. Tot seguit, Sergio Ponsá i Laia Llenas parlaran sobre Oportunidades de financiación de la I+D+I competitiva y estrategias de posicionamiento para proyectar la carrera científica postdoctoral.

L’última sessió de la DTW, el divendres 12 de març, començarà amb el “Taller de tesis doctorals” a càrrec de Núria Arimany i Núria Simó, i continuarà amb la conferència “Connecta’t amb l’Oficina! Espai de consultes” a càrrec de l’equip de l’Oficina de Doctorat, un acte que es farà en català, castellà i anglès abans de la sessió de tancament a càrrec del Dr. Josep Tabernero.

Totes les activitats són gratuïtes i s’expedirà certificat d’assistència a cada curs/ponència.

Propostes formatives

El director de l’Escola de Doctorat explica que “com a punt de millora i escoltant les valoracions dels participants de la primera edició de la DTW, hem optat per programar les activitats formatives transversals de més durada fora de la setmana de la DTW”. Segons ell, “hem vetllat perquè es cobreixin tots els àmbits de les competències professionals que es demana que adquireixin els doctorands (recerca, desenvolupament professional, comunicació, mobilitat, digital, empresa, cognitiu, interpersonal, docència i direcció”.

A banda de la proposta formativa transversal, aquest curs s’han començat a desplegar algunes activitats de cada programa de doctorat, com és el cas de les Journal Club de Medicina i Ciències Biomèdiques o el Club de Lectura d’Innovació i Intervenció Educatives. L’oferta formativa de l’Escola de Doctorat es complementa amb la d’altres serveis que també s’adrecen a doctorands i directors de tesi, com són les càpsules de recerca de la Biblioteca, el cicle d’activitats d’orientació professional del Servei de Carreres Professional i altres unitats de la UVic-UCC durant la resta de l’any. Les places de la majoria d’activitats formatives de la DTW han quedat plenes i en alguns casos tenen llista d’espera.