Marc Guilanyà

L’estudiant de Comunicació Audiovisual Marc Guilanyà, seleccionat al Pitching Audiovisual pel projecte sobre violència de gènere “Llops”

25.11.2020

Marc Guilanyà, que aquest any s'ha graduat en Comunicació Audiovisual a la UVic, ha estat seleccionat al Pitching Audiovisual, organitzat pel Clúster Audiovisual de Catalunya, amb el seu projecte Llops, que prové del seu treball final de grau. Es tracta d'una trilogia basada en una noia que pateix abusos sexuals per part de la seva parella, i ha entrat a la categoria més competitiva del Pitching: la de ficció.

En una entrevista al bloc de la Facultat d’Empresa i Comunicació, Guilanyà explica que aquest projecte es va gestar durant l’etapa del seu treball de final de grau quan, en moltes converses amb les seves amigues, li explicaven les pors que tenien a l’hora de tornar a casa o relacionar-se amb els homes. De fet, el ja exestudiant explica que la seva inspiració ve donada també pel conte de La caputxeta vermella, especialment en la figura del llop.

Utilitzar el personatge del llop és una metàfora per explicar que la protagonista del projecte haurà de fugir de persones perilloses, assetjadores i “amb molta gana”. “Els llops tenen una connotació nocturna, depredadora i dolenta per a les persones. Són uns animals que sempre intentes evitar i, al cap i a la fi, el que fa la protagonista del curtmetratge és intentar evitar persones que ella percep com a "llops”, explica en Marc.

L’autor d’aquest projecte pretén denunciar la violència de gènere, quelcom acceptat per la societat d’avui dia. Guilanyà assegura tenir la necessitat de donar visibilitat a aquelles sensacions que amigues seves havien experimentat i li havien explicat tantes vegades. “Són unes sensacions comunes i malauradament acceptades per la societat a les quals ningú semblava donar importància”.

Degut a la pandèmia de la covid-19, aquest projecte encara no s’ha pogut rodar. No obstant això, l’exestudiant de Comunicació Audiovisual assegura que tot l’equip de rodatge té moltes ganes de començar a produir el projecte i presentar-lo a tots els festivals possibles. De fet, Guilanyà no perd l’esperança de comptar amb la col·laboració d’alguna productora per tal de donar-los suport. Finalment, ha explicat que té diversos projectes oberts i que està estudiant, juntament amb el seu tutor del Clúster, fer una sèrie de Llops.