David Àvila presenta el primer programa LGTBIQ+ a Catalunya Ràdio

L'exalumne David Àvila presenta el primer programa sobre la comunitat LGTBIQ+ a Catalunya Ràdio

05.11.2020

L’exestudiant de Periodisme de la Facultat d'Empresa i Comunicació, David Àvila, és el presentador del primer programa de temàtica LGTBIQ+ que emet Catalunya Ràdio. Titulat “Ja m’entens”, el seu objectiu és parlar obertament de les qüestions relacionades amb les diverses condicions sexuals de les persones i donar cabuda a aquest col·lectiu a la ràdio pública.

En aquest nou format, David Àvila apropa les qüestions referents al col·lectiu LGTBIQ+ indiferentment de si l’audiència forma part del col·lectiu o no. "'Ja m’entens' dona a conèixer la situació que viuen diàriament moltes de les persones amb una condició sexual o de gènere 'no normativa'", explica.

El programa, segons diu, va néixer durant el confinament. El periodista va quedar-se sense feina i va decidir fer un estudi de les mancances en les graelles de les emissores de ràdio, fins arribar a la conclusió que “un dels projectes que faltava era aquest: un programa de servei públic que s’havia de fer a una emissora pública”.

Estrenat el 20 d’octubre, el programa va tenir com a convidada Diana Zurco, la primera dona transgènere que presenta un informatiu a la televisió pública d’Argentina. L’acollida del primer programa per part de l’audiència va ser molt positiva, fins a convertir-se en un dels programes més escoltats de l’emissora aquella setmana. No obstant això, Àvila ha remarcat que és un programa de format petit i de servei públic i que no pretén lluitar per grans audiències, que l’objectiu és el servei a l'audiència.

Després de tres programes, el periodista es mostra satisfet i fa autocrítica, reivindicant la presencia de les dones en tots els àmbits i del català en les propostes culturals.

Foto: CCMA