Recerca

Josan Merchán

L’investigador Josan Merchán farà una estada a Xile gràcies a una beca del Banco Santander

23.07.2020

L’investigador de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar, Josan Merchán, ha rebut una de les Becas Iberoamérica Santander Investigación que li permetrà fer una estada de mobilitat durant els mesos de març i abril de 2021 al departament de Teràpia Ocupacional de la Facultat de Ciències de la Salut de la Universitat de Magallanes de Xile. És la primera vegada que la UVic-UCC serà beneficiària d’una de les 100 beques d’aquest programa, dotades amb 5.000 euros cadascuna, gràcies al conveni signat recentment.

Durant la seva estada, Merchán desenvoluparà el projecte “Ocupación y benestar en el adulto mayor”. Es tracta d’una recerca qualitativa, fenomenològica i descriptiva que vol ampliar el coneixement sobre l’impacte de la participació en ocupacions significatives en la percepció de benestar de la persona gran. Aquest projecte pren una especial rellevància en el moment en què augmenta exponencialment la població adulta major a nivell nacional i mundial, i que cal aportar millores a les condicions de la qualitat de vida i benestar d’aquest grup heterogeni.

Aquesta estada de recerca suposarà l’inici de la col·laboració amb una àrea de la teràpia ocupacional poc explorat a l’Estat espanyol i donarà l’oportunitat a la UVic d’establir enllaços per a possibles mobilitats docents i d’estudiants en aquest àmbit sociosanitari. El grup investigador d’acollida inclou docents investigadors de l’àrea de la salut, del departament de Teràpia Ocupacional, compta amb el suport de professionals d’altres disciplines i té connexions amb la Universitat de Creighton als Estats Units i la Universitat de Granada.

Per a Josan Merchán, haver obtingut aquesta beca suposa “una gran oportunitat de col·laborar amb un equip d’un gran bagatge en l’estudi de la participació en ocupacions significatives, que m’aportarà un coneixement tèoric, investigador i metodològic de gran valor, aplicable a altres projectes iniciats”. I afegeix que “vull donar les gràcies a les persones que ho han fet possible com Wilson Verdugo, coordinador del grau de la Universitat de Magallanes, així com a la directora del meu departament, Ester Busquets i la coordinadora del grau, Judit Rusiñol”.