Un moment de la sèrie

'LISA' és finalista del Festival de Sèries Serielizados

21.09.2022

La websèrie de la UVic LISA és finalista del Showcase de Pilots del Festival Internacional de Sèries Serielizados 2022. Els cinc pilots de ficció finalistes de la 9a edició del Serielizados Fest competiran per emportar-se el premi del jurat i del públic. El festival se celebra del 18 al 22 d'octubre a Barcelona, i del 25 al 29 d’octubre a Madrid. També es podrà seguir el festival de manera en línia del 18 al 30 d’octubre.

Lisa, la protagonista de la sèrie, és una noia dins l’espectre autista que arriba a la UVic per estudiar-hi el grau en Enginyeria Mecatrònica, que habitualment té poca presència femenina entre l’alumnat. La websèrie compta amb quatre capítols de cinc minuts, disponibles en línia, i està pensada per normalitzar la presència de persones dins l'espectre autista en l'àmbit universitari. La idea és del productor executiu de la sèrie i director de continguts de la productora Abacus, Marc Roma. Les dues protagonistes són l'actriu i tiktoker Emma Cunill, en el paper de Lisa, i l'actriu Laia Fontàn, en el de Paula.

Els projectes presentats en el festival optaran a dos premis en metàl·lic, que seran anunciats i lliurats a la Gala de Clausura del Zoom Festival a Igualada. El premi del Jurat DAMA, valorat en 1.500 €, el decidirà un jurat format per professionals de l'audiovisual. El Premi del Públic, valorat en 300 €, serà per al pilot que obtingui més vots de l'audiència en les projeccions de Barcelona i Madrid. Les sèries finalistes es projectaran en dues gales a Barcelona i Madrid en el transcurs del festival i un cop recollits els vots del públic es farà l’entrega de premis, el 26 de novembre, en el marc del Zoom Festival d’Igualada.