Cartell Llegim més
Imatge de responsables i col·laboradors del Llegim més

Llegim més dedica la seva 3a edició al còmic i la novel·la gràfica

21.10.2021

Vic celebrarà la tercera edició del programa Llegim més, que tindrà lloc entre el 25  i el 30 d’octubre a diferents espais de la ciutat. Aquesta edició es dedicarà al còmic i a la novel·la gràfica amb l’objectiu de donar a conèixer un gènere que en els darrers anys ha fet un gran salt. El còmic compta amb molts títols de molta qualitat al mercat i es volen difondre, entre altres motius, perquè són una porta d’entrada al món de la lectura per a infants i joves. Llegim més presenta un programa transversal amb activitats dirigides a públic de totes les edats amb xerrades, tallers, sessions de contes i exposicions.

La regidora Bet Piella en destaca la implicació del teixit cultural de la ciutat perquè es puguin seguir fent programes i esdeveniments com aquests. "El Pla d'Acció Cultural ens mostra com la lectura és un dels sectors més ben organitzats per potenciar-la i per fer-la créixer a la ciutat". En aquest sentit, la directora de la Biblioteca Joan Triadú, Ester Farrés, ha detallat que s’oferiran una quinzena d'activitats ompliran els establiments per oferir i potenciar la lectura i la cultura en les llibreries.

La UVic-UCC participa amb un taller d’animació digital a càrrec de Ricard Gutiérrez, estudiant del grau en Multimèdia. Aplicacions i Videojocs, que es farà al Campus Torre dels Frares el dia 26 d’octubre de 15h a 17h (cal inscripció prèvia a biblioteca@uvic.cat) i que organitzen Eumo editorial, la Biblioteca de la UVic-UCC i la Facultat de Ciències i Tecnologia de la universitat.

Llegim més neix amb l'objectiu de fomentar la lectura entre la ciutadania i fer que aquesta sigui present en els diferents espais de la ciutat, convertir Vic en una ciutat lectora, donar a conèixer els equipaments de la ciutat vinculats amb la lectura i fer que s'estableixi una xarxa de col·laboració i sinergies entre agents públics i privats d'aquest àmbit.

El programa Llegim més és fruit del treball conjunt de l’àmbit lectura, un dels àmbits creats en el marc del Pla d’Acció Cultural de Vic (PAC): 2018-2025, integrat per les llibreries, les editorials i les biblioteques de Vic, conjuntament amb el Servei Local de Català de Vic. En formen part: la llibreria Muntanya de llibres, la llibreria El Petit Tresor, la llibreria Anglada, la llibreria Mater, la llibreria Abacus, la llibreria Foster & Wallace, la llibreria El Café de les Lletres, la llibreria Kritik, Costa Llibreters, la llibreria Martina, la llibreria-papereria Gomets, Eumo Editorial, la Biblioteca Joan Triadú, la Biblioteca de la UVic-UCC, la Biblioteca del Seminari de Vic i el Servei Local de Català de Vic.

El treball conjunt de l’àmbit lectura ha permès teixir una xarxa entre tots els agents que treballen per fomentar la lectura i l’hàbit lector i posar de manifest que Vic és una ciutat on la lectura és present arreu. Llegim més compta amb el suport de la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Vic i ha esdevingut una activitat de ciutat que dona visibilitat al sector i vincula l’activitat econòmica amb l’activitat cultural.

Per més informació consulteu el programa de Llegim Més