Recerca

Lluís Solé, Honour Research Visiting Fellow a la universitat britànica de Chester

23.09.2020

El professor de la Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes (FETCH) i director de la Orquestra Inclusiva, Lluís Solé, ha obtingut aquest setembre la condició de Honour Reseach Visiting Fellow a la Universitat de Chester (UK) per un període de tres anys. Aquest nomenament permetrà establir majors col·laboracions en recerca sobre accessibilitat en la música i en les arts, línies de recerca en les quals Solé treballa des de fa uns anys.

Els objectius de Solé a partir d’ara en l’àmbit musical seran “explorar tots els mecanismes que permeten facilitar l’accés a fer música a totes les persones”, un treball que ja ha experimentat estant al davant de l’Orquestra Inclusiva de la UVic-UCC i també a la seva tesi. L’experiència del músic en aquest col·lectiu li ha permès veure que “l’accessibilitat aplicada en l’àmbit musical permet que no hi hagi cap tipus de restricció o condició prèvia per poder-la dur a terme, fins i tot en grup”, conclou.

En l’àmbit de recerca de les arts, l’investigador explora diversos aspectes d’avaluació a través de pràctiques artístiques en diferents àrees de coneixement per comprovar d’aquesta manera quines possibilitats, oportunitats, fortaleses o febleses en deriven. En aquesta línia l’acompanyen les dues professores de la FETCH, Laia Solé i Eva Marichalar.