Recerca

Joan Massagué Solé

L’oncòleg Joan Massagué visitarà la Facultat de Medicina i rebrà el Premi Ciutat de Vic

24.03.2022
Recerca

El científic Joan Massagué Solé, referent mundial en la investigació del càncer i l’origen de la metàstasi, visitarà el pròxim dilluns 28 de març la Facultat de Medicina de la UVic-UCC amb motiu del Premi Ciutat de Vic que li concedirà l’Ajuntament de Vic i l’associació Amics de la Ciutat - Vic. L’acte de lliurament d’aquest premi es farà a l’Atlàntida de Vic, a les 19.30 h, i comptarà amb interpretacions musicals; una glossa a càrrec de Josep Arimany, doctor i president de la Fundació d’Estudis Superiors en Ciències de la Salut (FESS); una entrevista a l’homenatjat, i el lliurament d’un guardó dissenyat pels alumnes de l’Escola d’Art i Disseny de Vic. Els parlaments institucionals aniran a càrrec de la presidenta del Parlament de Catalunya, Laura Borràs; del conseller de Salut, Josep M. Argimon, i de l’alcaldessa de Vic, Anna Erra.

Massagué tindrà l’oportunitat de conèixer la Facultat de Medicina de la UVic-UCC en el marc d’una visita que hi farà el mateix dilluns 28 a partir de les 16.30 h, acompanyat per la direcció del centre i de la universitat. Tot seguit, a la sala d’actes de la Facultat es farà un acte institucional que comptarà amb l’assistència de representants de la universitat i del sector sanitari, i que estarà obert al PDI i a l’estudiantat de Medicina. Les persones interessades en assistir a aquesta trobada cal que facin la inscripció en aquest enllaç.

Joan Massagué Solé (Barcelona, 1953) ha desenvolupat tota la seva trajectòria professional, tant en l’àmbit de la recerca com de la docència, als Estats Units. Des de l’any 2014 és director del Sloan Kettering Institute de Nova York, institució de primer nivell mundial en el camp de l’oncologia, on des de 1989 ha estat investigador de biologia i genètica del càncer. Gran divulgador, membre de diverses societats científiques nacionals i internacionals, durant la seva carrera ha rebut diversos premis i distincions, com el Premi Internacional Catalunya 2016 junt amb el Dr. Manel Esteller i el Dr. Josep Baselga.