Concert de Festa Major de l'Orquestra inclusiva-2022

L’Orquestra Inclusiva tanca el curs amb el Concert de Festa Major

Vestits de negre i davant d’un marc incomparable com és la plaça de la Catedral de Vic, l’Orquestra Inclusiva de la UVic va oferir divendres passat el ja tradicional concert de final de curs. Enguany era una mica més especial, perquè formava part del programa d’actes de la commemoració del 25è aniversari de la UVic-UCC i també s’obria més a la ciutat, ja que formava part del programa d’actes de la Festa Major de Vic.

Només de començar la primera peça, l’Orquestra es va guanyar l’afecte de les més de quatre-centes persones que hi van assistir i que van posar-se dretes en més d’una ocasió. El concert va constar de peces de música clàssica, popular i de cinema. Peces que, tal com va explicar el seu director, Lluís Solé, “s’han anat treballant durant aquesta temporada, però també en les anteriors, ja que per les característiques de la nostra orquestra el procés és més lent”. Va ser el concert més llarg de la història de la formació, i quan el públic demanava un bis, l’Orquestra va repetir un dels seus hits més destacats, “Vídeo killed the radio star”.

Un projecte únic, obert a tothom

L’Orquestra Inclusiva de la UVic fa 10 anys que apropa la música instrumental a qualsevol persona que ho vulgui sense necessitat de tenir coneixements musicals previs, sigui de dins o de fora de la universitat. És un projecte obert a la ciutadania, cooperatiu, multidisciplinari i transgeneracional, que practica els valors de la solidaritat, l’esforç i el compromís. Va començar amb trenta persones i ara ja arriben a la cinquantena. Entre les seves files hi ha estudiants, personal d’administració i serveis, professorat, investigadors, persones jubilades, persones amb diversitat funcional i, fins i tot, infants.