M. Àngels Piñana a l'entrada de la UVic

M. Àngels Pinyana serà la nova vicerectora d’Ordenació Acadèmica a partir del setembre

23.06.2021

M. Àngels Pinyana Garriga serà, a partir de l’1 de setembre, la vicerectora d’Ordenació Acadèmica de la UVic-UCC, en substitució de Cristina Vaqué, que deixa el càrrec després d’ocupar-lo durant cinc anys. El Patronat de la Fundació Universitària Balmes va aprovar el nomenament de Piñana, a proposta del rector, en la sessió plenària d’aquest dimarts.

Vinculada a la UVic-UCC des de fa més de tres dècades, Àngels Pinyana és doctora en Filologia Anglesa per la Universitat Autònoma de Barcelona i professora agregada del Departament de Comunicació de la Facultat d'Empresa i Comunicació, centre on aquest curs també ha assumit el càrrec de responsable de Multimodalitat.

En el Patronat de dimarts, el rector va agrair a Cristina Vaqué la feina feta els darrers cinc cursos que, va dir, “ha contribuït en gran manera a tenir una universitat gran i competitiva”, i va desitjar molta sort i encerts a la nova vicerectora.

Incorporacions i baixes al Patronat

El d’aquest dimarts ha estat el primer plenari del Patronat de la FUB que ha comptat amb la presència com a oient d’Elisabeth Plantada, directora de BAU, Centre Universitari de Disseny de Barcelona, adscrit a la UVic. La sessió també va servir per acomiadar dos dels fins ara patrons, que deixen el seu càrrec: per una banda Jaume Portús, fins fa uns mesos president del Consorci Hospitalari de Vic, i per l'altra, Miquel Blanch, nomenat per la Fundació Universitària Bages, i que el maig passat també va acabar el mandat en aquella institució. Alhora, es va aprovar la incorporació d’una persona representant de la FUBalmes al patronat de la Fundació Althaia.

Suport a la Llei de Mecenatge

A petició de la Fundació Catalunya Cultura (FCC) el Patronat també va aprovar l’adhesió de la FUB a la proposta de reforma i millora de la Llei 49/2002 de Mecenatge. La proposta sorgeix de la Plataforma pel Mecenatge, impulsada i liderada per la FCC, i busca el suport dels partits polítics perquè la proposició de llei obtingui llum verda al Congrés dels Diputats i substitueixi la legislació actual, considerada obsoleta especialment des de la irrupció de les plataformes de micromecenatge/crowfunding.