Mar Binimelis

Mar Binimelis Adell, nova directora de la Unitat d’Igualtat

22.09.2022

La professora de la Facultat d’Empresa i Comunicació Mar Binimelis i Adell és la nova directora de la Unitat d’Igualtat, en substitució de la professora Anna Pérez-Quintana, que ha estat sis anys en el càrrec. El Consell de Govern que va tenir lloc ahir, dimecres, va donar el vistiplau al seu nomenament, que va a càrrec del rector.

Mar Binimelis és doctora en Comunicació per la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona i forma part del grup de recerca TRACTE (Traducció Audiovisual, Comunicació i Territori) i del Centre d'Estudis Interdisciplinaris de Gènere de la UVic-UCC. També fa docència en el màster interuniversitari d'Estudis de Dones, Gènere i Ciutadania (UB).

Les seves principals línies de recerca són el gènere i altres eixos de desigualtat i poder als mitjans de comunicació i audiovisuals. Participa i coordina projectes relacionats amb aquests temes, com els projectes europeus Erasmus+ Crossroads i Join the Game. Recentment, ha editat els llibres Entrevistas con creadoras del cine español contemporáneo. Millones de cosas por hacer (amb A. Scholz, M. Álvarez i E. Ortega Oroz, Peter Lang, 2021) i Espectáculo de frontera y contranarrativas audiovisuales. Estudios de caso sobre la (auto)representación de personas migrantes en los dos lados del Atlántico (amb A. Varela, Peter Lang, 2021). Ha estat investigadora visitant al Vassar College (Nova York), a la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM), la Universidad Autónoma de la Ciudad de México (UACM), la Humboldt-Universität de Berlín i la Universidad Carlos III de Madrid.