Recerca

Judit Pons, doctorada per la UVic-UCC

Marina Colomer i Judit Pons, noves doctorades a la UVic-UCC

05.05.2022

Marina Colomer Sellas i Judit Pons Baños són les persones que s'han doctorat a la UVic-UCC aquest mes d'abril. En el marc del programa de doctorat en Ciències Experimentals i Tecnologies, Marina Colomer va defensar la tesi doctoral “Optimització de derivats carnis curats tipus fuet per a la millora del seu perfil nutricional”, dirigida per la Dra. Míriam Torres Moreno i la Dra. Anna Vila Martí, l'1 d'abril passat.

El tribunal, format per la Dra. María Amparo Tárrega Guillem, del Consejo Superior de Investigaciones Científicas; el Dr. Iñaki Elío Pascual, de la Universidad Europea del Atlántico, i el Dr. Arturo Bonet Marín, de HI-FOOD, va atorgar a la tesi la qualificació d’excel·lent cum laude i menció doctorat industrial. En paraules de la doctora: “La utilització d’ingredients anàlegs de sal i greix en el fuet permeten la reducció de greix i sal i la millora del perfil lipídic, sense alterar significativament l’acceptabilitat del consumidor.”

Judit Pons va presentar el 28 d'abril passat la seva tesi doctoral “Avaluació d’un Programa de Gestió de Casos de Conducta Suïcida”, dirigida pel Dr. David Ballester Ferrando i la Dra. Montserrat Serra Millàs. Aquest treball s'inclou dins el programa de doctorat en Cures Integrals i Serveis de Salut.

El tribunal, format pel Dr. Francesc Arrufat Nebot, de la Universitat Rovira i Virgili; el Dr. Josep Manel Santos López, de la UVic-UCC, i la Dra. Cecília Borràs Murcia, de l’Associació de Supervivents (Després del Suïcidi), va atorgar a la tesi la qualificació d’excel·lent cum laude. La tesi doctoral, per una banda, parla de l'impacte d'un programa liderat per infermeria en la prevenció del suïcidi i la satisfacció de les persones ateses. Per altra banda, posa en relleu que el treball interdisciplinari és clau en la gestió i prevenció de la conducta suïcida.