Docència

CFA Tramuntana

Mariona Casas imparteix un taller d’oratòria al Centre Penitenciari Puig de les Basses en el marc del 8M

17.03.2022

La professora de la FETEP Mariona Casas va impartir aquesta setmana un taller d’oratòria al mòdul de dones del Centre de Formació d’Adults (CFA) Tramuntana del Centre Penitenciari Puig de les Basses (Figueres). El taller formava part dels actes del Projecte Dona del CFA i estava emmarcat en els actes del Dia de la Dona. Hi van participar una dotzena d’internes, que van practicar estratègies per poder expressar-se amb més respecte cap als seus interlocutors, més seguretat a l’hora de prendre la paraula i més eficàcia per transmetre les seves idees o opinions.

El taller, organitzat per Eumo Editorial, forma part de les activitats formatives que la professora de la UVic porta a terme des que va publicar el llibre L’oratòria a l’abast de tothom (Eumo), junt amb Josep M. Castellà i Montserrat Vilà. Casas, membre del GRELL i del Departament de Filologia i de Didàctica de la Llengua i la Literatura, reivindica que saber comunicar-se oralment és una de les habilitats que cal desenvolupar al llarg de la vida i que tothom ha de tenir oportunitats per aprendre estratègies que li permetin participar activament en la societat.

Al llibre, els autors sostenen que cadascú ha de trobar el seu estil comunicatiu personal i aporten recursos per saber explicar amb claredat les idees i saber argumentar amb solidesa les opinions. També trenquen tòpics entorn de la comunicació oral, entre els quals que saber parlar en públic és innat perquè, com indica el títol del llibre, l’oratòria és a l’abast de tothom.

Altres tallers i seminaris que ha impartit Casas han estat en el marc de la UVic, adreçats a UAlumni, a estudiants, a través de l’UHUB, o a membres de la comunitat educativa, com als Dimarts en Línia del CIFE. La darrera xerrada va tenir lloc a la Casa del Llibre de Barcelona, adreçada a docents.

(Font: CFA Tramuntana)