Dra. Marta Torrens

Marta Torrens, professora de la Facultat de Medicina, rep el Premi EUFAS EAR 2020

18.03.2021

La Dra. Marta Torrens, responsable del Procés d’Addiccions de l’Institut de Neuropsiquiatria i Addiccions de l’Hospital del Mar (INAD), coordinadora del grup de recerca en Addiccions de l’Institut Hospital del Mar d’Investigacions Mèdiques i professora de la Facultat de Medicina de la UVic-UCC, ha guanyat el Premi EUFAS EAR 2020. El premi, atorgat per l’European Federation of Addiction Societies (EUFAS) i la revista European Addiction Research, ha reconegut la contribució de Torrens en l’àmbit de la recerca en addiccions a Europa.

El guardó EUFAS EAR s’atorga des de l’any 2016 a professionals que han destacat en el camp de la recerca en addicions. El comitè del guardó va considerar que la tasca de Torrens, amb més de 200 articles de gran qualitat publicats en revistes internacionals, ha contribuït de forma substancial a l’avenç en la investigació translacional en aquesta temàtica. El jurat també va destacar que el treball de Torrens ha estat clau en la introducció de diversos instruments i escales per diagnosticar i avaluar la patologia dual. La responsable del Procés d’Addicions de l’Institut de Neuropsiquiatria i Addiccions de l’Hospital del Mar ha participat en nombroses conferències i cursos nacionals i internacionals sobre bones pràctiques en el tractament clínic de les addiccions. Ha col·laborat amb organitzacions internacionals com l’Organització Mundial de la Salut (OMS), l’Oficina de les Nacions Unides contra les Drogues i el Crim (UNODC) i l’Observatori Europeu de les Drogues i les Drogaddiccions.