Recerca

Conferència de Meritxell Abril a l'Aula d'Extensió Universitària de la Gent Gran d'Osona

Meritxell Abril, del CT BETA, parla sobre la contaminació per plàstic a l’Aula Gent Gran d’Osona

11.02.2021

Meritxell Abril, investigadora del Centre Tecnològic BETA de la UVic-UCC, va parlar de la contaminació a causa dels plàstics a l'Aula d'Extensió Universitària Gent Gran d'Osona. En la seva conferència, titulada "La contaminació per plàstics: Evidències científiques en els nostres rius i el seu transport fins a la mar" i emesa per El 9TV la setmana passada, Abril va repassar les principals problemàtiques ambientals relacionades amb la contaminació per plàstic i el seu impacte sobre el medi aquàtic.

La investigadora del Centre Tecnològic BETA també va presentar el projecte de Ciència Ciutadana “Pescadors de plàstic”, finançat per la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT) - Ministerio de Innovación y Ciencia. Aquest projecte té com a objectiu principal promoure l’ensenyament del mètode científic a través de l’estudi d’una problemàtica ambiental poc coneguda com és la contaminació de residus plàstics als nostres rius i el seu paper com a transportadors fins al mar.

Per tal d’assolir aquest objectiu, el projecte proposa que siguin els mateixos estudiants qui, treballant braç a braç amb els investigadors del Centre Tecnològic BETA, desenvolupin un estudi científic per generar noves evidències sobre aquesta problemàtica ambiental, guiats per totes les fases pròpies del mètode científic, des del plantejament de les hipòtesis fins a l’anàlisi de les dades de camp obtingudes i l’extracció de conclusions.

Aquesta conferència ha comptat amb el suport del programa UDivulga. Ciència i societat de la Unitat de Divulgació Científica de la UVic – UCC, programa que també compta amb la col·laboració de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnologia-Ministerio de Ciencia e Innovación.

L’Aula d’Extensió Universitària Gent Gran d’Osona és una iniciativa que compta amb el suport de la UVic-UCC, l'Ajuntament de Vic, el Consell Comarcal d'Osona i el Departament de Benestar Social de la Generalitat de Catalunya a través d'AFOPA.

Podeu recuperar la conferència sencera a la web de El 9TV aquí.