Reunió executiva Patronat FUBalmes
Míriam Torres

Míriam Torres, nomenada degana de la Facultat de Ciències de la Salut i del Benestar

27.05.2021

Després d’ocupar el càrrec en funcions durant un any, Míriam Torres Moreno ha estat nomenada aquest dijous degana de la Facultat de Ciències de la Salut i del Benestar (FCSB). El nomenament l’ha fet l’executiva del Patronat de la Fundació Universitària Balmes, reunida aquest dijous a la tarda, a proposta del rector.

Míriam Torres és doctora en Nutrició i Metabolisme per la Universitat Rovira i Virgili, llicenciada en Ciència i Tecnologia dels Aliments i diplomada en Nutrició Humana i Dietètica per la UB. Va entrar a treballar a la UVic el curs 2004-2005 i des de llavors ha estat coordinadora del grau en Nutrició Humana i Dietètica i membre del grup de recerca M3O, on coordina la línia de recerca en Alimentació, Salut i Benestar.

El maig de l’any passat Torres va assumir el càrrec de degana de la FCSB, on ja exercia de vicedeganat, després que Paola Galbany deixés el càrrec. Torres va entomar la direcció de la Facultat en plena pandèmia, i en un context convuls no solament en l’àmbit docent i universitari, sinó també, i sobretot, pel col·lectiu infermer així com per a l’alumnat i el professorat del grau en Infermeria.

En el mateix patronat s’ha aprovat, també a proposta del rector, la renovació d’Antoni Tort com a director de l’Escola de Doctorat, càrrec que ocupa des de la seva creació, el passat mes d’abril va fer exactament deu anys.

Nomenaments també a KREAS

Aquest dijous també ha aprovat reduir de 18 a 12 el nombre d’integrants del patronat de KREAS (Fundació per a la Formació integren en Indústries Càrnies i Agroalimentàries) i nomenar nous patrons en substitució de part dels sortints. D’aquesta manera, pel que fa a la representació de la Fundació Universitària Balmes, deixen el patronat Joan Turró, Núria Barniol, Meritxell Borràs i Cristina Vaqué i s’hi incorporen Mireia Salgot i Antoni Llobet, mentre que s’hi mantenen com a membres el rector Baños i Sergi Grau.  Alhora, pel que fa als patrons nomenats de comú acord entre la FUB i la Federació Empresarial de Carns i Indústries Càrniques (FECIC), s’ha nomenat Josep Arimany i La Fageda Fundació com a nous patrons.

Un pressupost que es preveu en equilibri

En el capítol d’informe econòmic, el director general de la FUBalmes i el gerent de la UVic-UCC han presentat l’informe de la previsió del tancament del pressupost d'aquest curs, que es preveu que sigui en equilibri. Aquesta fita s’ha pogut mantenir fruit del compliment de la previsió dels ingressos per la matrícula i de les aportacions addicionals fetes per la Generalitat de Catalunya, al marge del contracte programa que encara està pendent de ser renovat i de la contenció de la despesa.

També s’ha fet una primera estimació del pressupost per al curs que ve, igualment en equilibri, que parteix d’entendre com a consolidades les aportacions de la Generalitat, així com de repetir les xifres de matricula del curs vigent, mentre resta pendent la negociació definitiva del nou contracte programa.