Joan Solà

Mor Joan Solà, degà de l'antiga Facultat de Ciències Humanes, Traducció i Documentació

14.09.2021

El dia 6 d’agost passat moria Joan Solà i Montserrat, degà de l’antiga Facultat de Ciències Humanes, Traducció i Documentació de la UVic durant els anys 2001-2006. Nascut a Mataró, era doctor per la Universitat d’Illinois Urbana-Champaign on va estudiar teoria crítica de la deconstrucció en literatura.

Va entrar a la UVic l’any 1998 com a docent als estudis de Traducció i Interpretació i va exercir de cap d’estudis de la Facultat al costat de la degana Martha Tennent.  L’any 2006 va rebre l’encàrrec, per part de la rectora Assumpta Fargas, de coordinar l’Àrea de Planificació, Estudis i Avaluació (APEA), que amb els anys ha esdevingut l’actual Àrea de Qualitat. Entre les seves aportacions destaca el seu interès en el desenvolupament del portafolis electrònic aplicat a la docència.  Actualment estava jubilat des de l’any 2009.