Toni Sellas, coordinador editorial d'Insights

Neix Insights, un magazín digital de la Facultat d’Empresa i Comunicació fet per estudiants, professors i exalumnes

22.04.2021

La Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic estrena aquest dijous, coincidint amb la proximitat de la diada de Sant Jordi, el magazín digital Insights. Es tracta d’un nou projecte periodístic i formatiu en què docents, estudiants i graduats treballen conjuntament en l’elaboració de continguts periodístics que fugen de la immediatesa i que generen una mirada pròpia sobre la realitat. “Apostem per un model de periodisme reposat, que utilitzi recursos de la narrativa, i que faci una mirada constructiva a la realitat”, diu el coordinador editorial de la revista i professor de la Facultat d’Empresa i Comunicació, Toni Sellas.

Els continguts es publicaran de forma regular ordenats en seccions que defugen l’ordre tradicional dels mitjans. D’aquesta manera, Insights proposa les seccions Panorames, que recollirà els reportatges; Diàlegs, l’espai d’entrevistes; Idees, amb els articles d’anàlisi i reflexió sobre temes relacionats amb alguna expertesa; Propostes, el lloc de les recomanacions literàries i artístiques; Mirades, on hi haurà les cròniques d’esdeveniments i actes; i Perfils, dedicat als retrats de persones interessants.

Una dinàmica de redacció professional

Insights té “una voluntat professional i professionalitzadora”, explica Sellas. L’equip de redacció inicial està format per onze estudiants de segon i tercer curs dels graus en PeriodismeComunicació Audiovisual i Publicitat i Relacions Públiques. “Com que els alumnes són de segon i tercer podran desenvolupar certa continuïtat en la redacció de continguts, i alhora generar relleu any rere any”, aclareix el professor. L’estudiantat que participi en el projecte de forma fixa obtindrà un reconeixement acadèmic en forma de crèdits RAC, però això no vol dir que el projecte sigui concebut, només, com una pràctica formativa: “es treballarà amb criteris i rutines professionals, en contextos reals i aplicant metodologies pròpies de la simulació”, diu Sellas.

A més, el magazín compta amb la col·laboració d’exestudiants ja graduats i en actiu com David Àvila, presentador del programa Ja m’entens de Catalunya Ràdio; Nuria Vilà, periodista experta en periodisme internacional; o Mar Casas, emprenedora en l’àmbit de la psicologia. A més de Toni Sellas, al capdavant del projecte també hi ha la professora Cristina Fernández com a redactora en cap, i es compta amb la implicació d’altres docents. Més endavant també podran participar en el magazín estudints de la resta de facultats de la UVic, i està prevista la creació de la figura de corresponsal de redacció per als diferents centres. El disseny i la programació del mitjà l’ha fet la professora de la FEC Sílvia Barrios.

El magazín digital se suma als espais de publicació pròpia de la Facultat d’Empresa i Comunicació, el portal Sense Boira i l’emissora UVic Ràdio, i al suplement bimensual El 9 Nou - UVic-UCC, que es publica en col·laboració amb el bisetmanari i amb la participació d’alumnat. A més, per no perdre’s cap contingut d’Insights, els lectors poden subscriure’s a la newsletter del mitjà i seguir els perfils del magazín a les xarxes socials (Twitter, Instagram, YouTube i Spreaker). També es pot arribar a Insights des del web d’El 9 Nou, que ja incorpora l’enllaç directe.