Docència

Edifici que acull el CIFE de la UVic-UCC

Nova convocatòria del programa PIRE sobre projectes d’innovació i recerca educativa a la UVic-UCC

24.02.2021

Amb la voluntat de promoure projectes sobre innova­ció, qualitat i millora de la docència en les titulaci­ons, la UVic-UCC ofereix diversos ajuts de caràcter intern per a iniciatives del professorat dins del Programa PIRE (Projectes d’Innovació i Recerca Educativa). El període d’implementació del projectes que finalment obtinguin l’ajut començarà a l’inici del curs 2021-2022 i s’allargarà fins a un màxim de dos cursos acadèmics, és a dir, fins al curs 2022-2023.

La modalitat de projectes que estableix el PIRE 2021 es focalitza en el desenvolupament de propostes innovadores centrades en una o diverses assignatures o fins i tot en el marc d’una o divereses titulacions de grau i màsters universitaris de la UVic-UCC. L’objectiu és reflexionar, aplicar i avaluar propostes d’innovació i millora dels processos d’ensenyament-aprenentatge de l’estudiantat. Per a aquesta finalitat, la mateixa convocatòria estableix fins a 9 línies d’actuació, de les quals, entre d’altres destaquen: l’experimentació i pilotatge de noves metodologies docents; l’anàlisi dels processos d’avaluació per a la identifi­cació de millores i la implementació de tècniques i processos d’avaluació continuada; la incorporació de la perspectiva de gènere a la do­cència; la introducció dels ODS a la docència, o aquelles actuacions que afavoreixin l’acompanyament, l’ori­entació i l’acció tutorial amb l’estudiantat (POAT).

La convocatòria PIRE2020, actualment en procés, va concedir tres ajuts de 2.000 euros cadascun als següents projectes H5PILOT: Prova pilot de materials didàctics interactius en xarxa amb H5P , coordinat per Elisabet Dachs-Cabanas (FCSB); Millora de l’avaluació competencial de l’Aprenentatge Basat en Projectes/Problemes a la Facultat de Ciències i Tecnologia, coordinat per Àngels Leiva-Presa (FCT); i  Psicologia positiva i felicitat, coordinat per Elisenda Tarrats-Pons (FEC)

Per acollir-se a la convocatòria, un cop recollida i complimentada tota la documenta­ció, cal que l’investigador/a principal del projecte d’innovació la faci arribar a la Unitat de docència i innovació del CIFE, responsable de tot el procés i de la gestió i implementació del Programa, dins dels terminis esta­blerts entre el 12 de febrer i el 12 de març 2021. D’altra banda, i amb la finalitat de facilitar l’intercanvi docent i la creació de xarxes de col·laboració més enllà de la UVic-UCC, la mateixa convocatòria estableix la possibilitat que PDI d’altres universitats es puguin incorporar als projectes sempre i quan la persona coordinadora del projecte sigui de la UVic-UCC i s’apliqui a algun dels estudis d’aquesta universitat.

El Programa PIRE, en la seva segona edició, recull la trajectòria de l’anterior Pla d’Ajuts a la Qualitat i la Innovació Docent (AQUID) i del qual se’n van promoure 7 edicions.

Podeu consultar les bases de la convocatòria PIRE 2021 clicant aquest enllaç