Noves mesures covid

Noves mesures covid-19 després de les festes de Nadal

13.01.2022

Amb la tornada a l’activitat acadèmica i davant la sisena onada de la covid-19, la UVic-UCC ha pres un seguit de mesures per tal de reforçar la seguretat i la prevenció de la contenció de la malaltia. La primera és el repartiment de mascaretes FFP2 per al personal docent que desenvolupi activitat acadèmica presencial, per tal de donar-li més protecció. Pròximament, s’informarà a través de l’Aula Moodle de Benestar Laboral de la UVic de les característiques de les mascaretes FFP2, la seva durada i on recollir-les.

D’altra banda, també en aquesta plataforma, hi ha disponible el document d’orientacions davant la covid-19 per al personal docent i investigador (PDI), així com la infografia específica de mesures preventives per a exàmens. Seguint en l’àmbit del professorat, i arran de l’avaluació de la darrera auditoria d’universitat segura en covid-19, en els fons de pantalla dels ordinadors de les aules docents hi apareixen unes icones de recordatori de l’obligatorietat de dur mascareta, ventilar l’espai com a mínim deu minuts cada hora i mesurar la qualitat de l’aire.

També coincidint amb la tornada i en consonància amb la nova directriu, s’ha actualitzat l’autodeclaració responsable de la covid-19 per a tota la comunitat universitària i s’ha tornat a activar en el primer moment d’obrir el Campus Virtual. Els canvis respecte a l’inici de curs són la reducció de la quarantena, de 10 a 7 dies; la presa en consideració de simptomatologia compatible i, en el cas de ser contacte estret, la necessitat de fer quarantena només si no es té la pauta de vacunació completa.

Un dels principals elements per evitar la propagació de la covid-19 és l’ús de la mascareta. En el cas de les zones comunes i els UCoworking i espais de treball compartits, es reforçarà la senyalització de l’obligatorietat de dur la mascareta. Des de Direcció General s'ha enviat un missatge al personal d'administració i serveis (PAS) per demanar que, en la mesura del possible, s'evitin reunions socials en l'àmbit laboral, limitant les pauses en format grup i sense mascareta. També es flexibilitzarà el teletreball durant les pròximes setmanes, per tal d'adaptar-se a la necessitat de seguretat personal i familiar dels treballadors.

Per a la resta d’informació relacionada amb la covid-19, podeu consultar el web d’informació sobre la covid-19, on trobareu els diagrames d’actuació en cas de simptomatologia compatible amb la covid-19 i en cas de ser contacte estret, un apartat de preguntes freqüents i el protocol d’actuació, entre d’altres.