Pacto de Estado contra la Violencia de Género

Oberta la convocatòria de projectes dels Fons del Pacte d’Estat contra la violència de gènere per al 2021

16.12.2020

Fins al proper 11 de gener hi ha temps per presentar projectes finançats amb els Fons per al Pacte d’Estat contra la violència de gènere de la Secretaria d’Estat d’Igualtat i contra la violència de gènere del Ministeri d'Igualtat. Com cada any, els projectes de les universitats i centres de recerca catalans els vehicula la comissió Dones i Ciència del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC), que reparteix el pressupost disponible entre totes les institucions a parts iguals. En aquesta convocatòria per al 2021, la xifra assignada a cada universitat ascendeix a 7.000 euros.

Segons explica la directora de la Unitat d'Igualtat, Anna Pérez-Quintana, "L’objectiu de la convocatòria és impulsar projectes innovadors de sensibilització i prevenció de l’assetjament sexual i per raó de sexe, discriminació per raó de gènere i altres violències masclistes". Les propostes poden abordar aquesta matèria des de vessants tan diversos com la prevenció, la sensibilització o la formació en temes de violències sexuals i poden tenir orígens diferents com ara facultats, assignatures concretes o línies de recerca, entre d’altres. Els projectes s’hauran d’executar durant l’any 2021 i justificar-se el gener de 2022. En cas de rebre més d’una proposta, el pressupost assignat a la UVic-UCC es repartirà entre les diferents iniciatives rebudes.

Les persones interessades a presentar un projecte poden fer arribar la seva proposta a la Unitat d'Igualtat, especificant el títol, abstract, objectius, públic a qui s’adreça, l’import pressupostat i el calendari d'execució dins de l'any 2021.