Joan Turró
Javier Peña

Presenten els projectes estratègics de la UVic-UCC per al curs 2021-22

18.11.2021

L’acte de presentació de les dades de matrícula de la UVic-UCC del curs 2021-22 que es va fer dimarts a la sala d'actes de la Facultat de Medicina va servir per donar a conèixer els projectes estratègics més rellevants de la Universitat i de cada centre federat. Joan Turró, director general de la FUBalmes va explicar que a partir d'aquest curs la UVic-UCC entra en una etapa federativa nova, amb la propera creació de dos centres de recerca amb personalitat jurídica pròpia -Centre Tecnològic  BETA, en l’àmbit de la bioeconomia circular, i l’Institut de Recerca i Innovació en Salut de la Catalunya Centra (IRIS-CC), en el de la salut. També va fer referència a la renovació del contracte programa que es preveu formalitzar aquest curs i que serà el primer que es negociarà a nivell federatiu.

Sobre els projectes de la UVic, Turró va destacar la implicació i participació de la Universitat en els projectes estratègics de l’agència d’emprenedoria Creacció a Osona, en els àmbits sanitaris, digital, de mobilitat, de bioeconomia circular i de col·lectius vulnerables. Per la seva part, Valentí Martínez, director general de la FUBages, va comentar que UManresa té entre les seves prioritats reorganitzar els espais amb l'objectiu d'especialitzar els diferents edificis que integren el campus per fer visibles els seus àmbits d'expertesa: Educació, Empresa i Ciències de la Salut. És en aquest context que s'està construint un nou edifici, que concentrarà la docència i els serveis de l'àmbit de l'Educació (FUB4).

Marina Geli, directora general de la FESS, va apuntar que aquest és el curs de l’inici de la internacionalització de l’alumnat de la Facultat de Medicina i el del desplegament del seu propi Programa de Suport a l’Estudiant (PSE), a més a més de referir-se a l'aportació que la Facultat de Medicina tindrà a l'IRIS-CC, entre altres. Javier Peña, director general de la Fundació Privada Elisava Escola de Disseny, va presentar el projecte docent i de recerca de la ja Facultat de Disseny i Enginyeria de la UVic-UCC. També va explicar que aquest curs ja es treballarà per disposar un nou edifici a partir del  2024-25, que permetrà passar d’11.000 m² a 15.000 m² a l’antiga Mercedes, on també hi haurà la nova seu de la UVic-UCC a Barcelona.