Patronat de la FUB

Primer patronat amb presència d’Elisava

17.12.2020

El Patronat d’aquest dijous ha incorporat per primera vegada representants de la Fundació Elisava com a quarta entitat federada de la UVic-UCC. Es tracta del seu president, Ramon Benedito, a qui el plenari ja ha nomenat avui patró, i de Jordi Conejos, membre del patronat d’Elisava, que s’hi incorporarà efectivament quan s’aprovi la modificació estatutària que amplia el nombre de patrons i que de moment hi assistirà com a convidat.

En el seu parlament, Ramon Benedito s’ha mostrat satisfet per un acord que, ha dit, “beneficia les dues institucions” i que permet a Elisava “formar part d’una universitat intel·ligent i moderna”, que ha sabut valorar la qualitat de l’escola de disseny i futura facultat. El nou patró també ha explicat que la clau de l’acord ha estat “saber interpretar el moment i adaptar-nos al món canviant, perquè volem anar a construir futur, i ho farem junts”, i s’ha mostrat convençut que en breu els resultats de la federació es faran palesos. En el sentit invers, el director general de la FUBalmes, Joan Turró, i el president de la FESS, Josep Arimany, s’integraran com a patrons de la Fundació Elisava, segons una decisió presa per la comissió executiva de la FUBalmes i que avui s’ha ratificat.

Nomenaments

En el capítol de nomenaments, el Patronat també ha donat llum verda a la incorporació de Josep Gili, regidor d’Ensenyament i Universitats i primer tinent d’alcalde de Manresa, que substitueix el seu antecessor al càrrec, Antoni Massegú. Alhora s’ha notificat la condició de nova patrona de Susana Vives, regidora de Capgirem Vic, en substitució de Joan Coma.

A proposta del rector, i d’acord amb allò aprovat en comissió executiva, el plenari també ha ratificat la renovació d’Eduard Ramírez com a degà de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes (FETCH) per un període de quatre anys més i efectiva des de l’1 de setembre. També ha ratificat el nomenament de Míriam Torres com a degana en funcions de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar (FCSB) a l’espera que s’obri la convocatòria pública.

Finalment, el Patronat també ha aprovat la proposta del Consell de Govern de la Universitat d’atorgar la condició de professor emèrit, Joan Soler, docent de la FETCH i que es va jubilar el curs passat.

Nou reglament del Consell Consultiu

El darrer patronat d’aquest 2020 ha donat llum verda al nou reglament del Consell Consultiu de la Fundació Universitària Balmes. Entre les novetats d’aquesta renovació destaca la reducció del nombre de membres, que se situava entre un mínim de 7 i un màxim de 21 i que ara quedarà fixat en 8 persones. També s’incorpora la figura del rector com a membre nat i president de l’òrgan, la resta de membres del qual seran nomenats pel Patronat a proposta de la seva presidenta o del mateix president del Consell. La voluntat d’aquesta reforma és convertir el Consell Consultiu en un ens més operatiu del que era fins ara, i dotar-lo de noves funcionalitats.

El Consell Consultiu, previst als estatuts de la FUBalmes, és un òrgan que promou la participació de la societat en l’activitat de la Universitat, fomenta les relacions entre aquesta i el seu entorn cultural, professional, econòmic, social i territorial i garanteix la representació de la comunitat universitària en els òrgans institucionals. L’integren persones amb rellevància acadèmica, científica, empresarial, política o social amb voluntat d’aportar a la UVic-UCC els seus coneixements, experiència i interès per promoure-la i projectar-la en l’àmbit nacional i internacional.