Lectures a Viladrau

Professorat de Filologia de la FETEP participa en una ruta literària entorn de la geografia de Viladrau

Les professores Mariona Casas Deseuras, Jordina Coromina-Subirats i Núria Medina, i el professor Llorenç Comajoan, del Departament de Filologia i de Didàctica de la Llengua i la Literatura de la FETEP, han participat en l’enregistrament de poemes per a la ruta literària Viladrau, un entorn poètic, que uneix dos poetes amb un vincle profund amb el poble de Viladrau: Jaume Bofill i Mates, àlies Guerau de Liost (1878-1933), i Marià Manent i Cisa (1898-1989). El fil conductor de la proposta és la geografia de Viladrau, el Montseny, i és en aquest paisatge en què el poeta Bofill i Mates centra la mirada, mentre que el poeta Marià Manent hi observa la petjada humana històrica, concretament la Guerra Civil Espanyola.

La proposta literària es pot consultar i seguir al web sites.google.com/view/viladrauliterari i transcorre per onze espais, ben identificats amb mapes, itineraris, i amb explicacions sobre cada poema: el poble (amb textos llegits per Mariona Casas Deseuras), Rusquelles, Ca l’Herbolari (amb lectures de Llorenç Comajoan), Mas Vilarnau (amb textos llegits per Núria Medina), El Pujolar, els Sis Avets, la Font del Ferro i la del Noi Gran, la Font de les Paitides (amb poemes llegits per Jordina Coromina-Subirats), el Molí de Rusquelles, la Font de l’Oreneta i Mas el Martí. Tot i que la proposta de ruta literària està pensada com una eina didàctica, i l’espai web és ple d’orientacions, informació dels autors i preparació dels poemes (abans, durant i després de les lectures), el trajecte també es pot fer com una passejada o ruta turística.

Aquest projecte és idea dels professors Mar Olivé i Joan Marc Ramos, que n’han seleccionat les lectures i n’han elaborat propostes didàctiques, i es va adreçar al començament als alumnes de 4t d’ESO de l’institut Premià de Mar. Aquests alumnes van fer un primer web de la ruta, que encara es pot consultar, i el treball va obtenir un Premi Baldiri Reixach en la seva edició del curs 2017-2018.