Aula Magna durant la cloenda
Julio Basulto

Prop de 4.000 joves participen en les Tertúlies de Literatura Científica d'aquest curs

Un total de 3.834 persones, entre estudiants de secundària, batxillerat i universitaris, han passat aquest curs per les Tertúlies de Literatura Científica (TLC) de la UVic-UCC. Des del setembre i al llarg de deu activitats diferents, hi han participat onze centres de secundària, cinc dels quals també varen prendre part del Premi Llegim Ciència, que va tenir lloc el 23 de febrer a partir de la lectura d'El camí de la Pesta, de Daniel Closa.

Per cloure les tertúlies, aquest dimecres a l’Aula Magna es va desenvolupar l’última activitat de les TLC d’enguany, amb una ponència de Julio Basulto, dietista, nutricionista i professor associat en el grau de Nutrició Humana i Dietètica de la Facultat de Ciències de la Salut i del Benestar de la UVic-UCC. En la conferència, Basulto va parlar de mals hàbits alimentaris i falses creences sobre l’alimentació saludable. A més, també hi va intervenir la coordinadora de les TLC, Julita Oliveras, exposant el projecte i parlant breument del moviment Rebel·lió Científica. Finalment, la degana de la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar, Míriam Torres, va reforçar la idea que “és més important deixar de menjar malament que menjar bé”.