Acte lliurament de beques a la mutualitat de Mútua d'Enginyers.

Quatre estudiants d’enginyeria reben una beca de Mútua dels Enginyers per fer mobilitat internacional

01.07.2021

Aquest dijous ha tingut lloc l’acte de lliurament de les beques a la mobilitat internacional que cada any atorga la Mútua dels Enginyers a estudiants de l’àmbit de les enginyeries que tenen pensat ampliar els seus estudis o bé fer pràctiques a l’estranger. D’acord amb el conveni signat el 2016, cada any la Mútua lliura dues beques per valor de 1.000 euros, una per a estudis i l’altra per a pràctiques. Enguany, però, ha tingut lloc el lliurament de beques dels cursos 2020/21 i 2021/22, ja que l’any passat no es va poder celebrar a causa de la pandèmia. L’acte ha estat presidit pel vicerector de Relacions Internacionals, Josep Bau, acompanyat pel president de Mútua dels Enginyers, Joan Munts, i pel degà de la Facultat de Ciència i Tecnologia, Sergi Grau.

En la convocatòria per al curs 2020/21 han rebut la beca Núria Termes, del grau en Enginyeria Mecatrònica, que ha realitzat un programa Erasmus Estudi de setembre a gener a la Fachhochschule Technikum Wien (Àustria); l’altra beca és per Nil Fusté, estudiant d’Enginyeria de l'Automoció, que també ha cursat un Erasmus Estudi durant tot el curs acadèmic a la Staffordshire University al Regne Unit.

D’altra banda, en la convocatoria per al curs 2021/22 els becats són Francesc Torres, estudiant del grau en Enginyeria d’Automoció, que cursarà un programa propi durant un semestre a la Hosei University de Japó, i Nil Codinachs, d’Enginyeria Mecatrònica, que farà una estada d’estudis de tot el curs acadèmic a la Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg (Alemanya).

El vicerector de Relacions Internacionals, Josep Bau, ha agraït a Mútua dels Enginyers “la voluntat d’ajudar els estudiants de l’àmbit de les enginyeries de la UVic a internacionalitzar-se”, afegint que “són un col·lectiu molt professionalitzat que de seguida troba feina i justament per això no és fàcil trobar el moment de sortir a fora”. En aquest sentit s’ha referit el degà de la Facultat de Ciències i Tecnologia, que ha qualificat la mobilitat “com una opció valenta, que permet créixer tant personalment com professionalment”. Per la seva banda, el president de Mútua dels Enginyers, Joan Munts, ha destacat la importància d’estudiar una enginyeria “perquè fa de pont entre la ciència i la tecnologia en benefici de la societat”. També ha refermat el compromís de Mútua dels Enginyers per continuar concedint aquestes beques i ha destacat els contactes internacionals que té la UVic-UCC d’alt nivell d’arreu del món.

El requisit per accedir a aquestes beques és haver superat el primer curs d’una enginyeria a la UVic-UCC i haver estat seleccionat per fer mobilitat a una universitat estrangera amb qui la Universitat tingui conveni, o a una empresa per a realitzar-hi pràctiques. La comissió avaluadora, formada per membres de La Mútua i de la UVic, assigna les beques en funció de l’expedient acadèmic, la motivació que demostri l’estudiant, i l’acreditació del nivell B2 d’una tercera llengua.

La Mútua dels Enginyers va néixer el 1958 com un instrument del Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya per poder complir un dels seus manaments estatutaris, “organitzar i desenvolupar la previsió social entre els col·legiats”, en un moment en què la Seguretat Social no donava cobertura als titulats superiors d’enginyeria industrial. Des del curs passat, i de forma anual, atorga dues beques de mobilitat a estudiants de la UVic-UCC perquè surtin a estudiar a l’estranger.