Docència

Joan Pujol, degà de la Facultat de Medicina, a la jornada
Presentació de projectes a la Jornada
Taula inaugural de la Jornada

Ramon Pujol participa en la jornada de comiat als residents de Medicina Familiar i Comunitària de l’ICS Catalunya Central

12.05.2022

L’Espai Àgora de Santa Margarida de Montbui va acollir el divendres 6 de maig la XI Jornada de Recerca i Docència de la Unitat Docent Multiprofessional de l’ICS. El degà de la Facultat de Medicina de la UVic-UCC, Ramon Pujol, va impartir la conferència inaugural, en què va destacar la importància de la recerca en el progrés científic de l’atenció a la salut i que “el futur de l’Atenció Primària ha de passar perquè els professionals s’apropin més a la comunitat”. La Jornada ha marcat, un any més, el punt final de l’etapa formativa dels vint-i-quatre residents de Medicina Familiar i Comunitària de la Catalunya central, una promoció que ha hagut de lluitar contra la pandèmia de la covid-19.

L’alcalde de Santa Margarida de Montbui, Jesús Miquel Juárez; el coordinador docent de l’EAP Santa Margarida de Montbui, Josep Maria Sánchez, i l’adjunta a la Direcció del Servei d’Atenció Primària (SAP) de l’Anoia, Núria Carré, van donar la benvinguda a la Jornada amb un agraïment i reconeixement a la tasca realitzada per part dels professionals durant els quatre anys de residència i també pels seus tutors.

Durant la Jornada es van presentar alguns dels treballs de recerca dels residents: la primera ponència va ser sobre la “Incidència d’infeccions respiratòries en població pediàtrica a la Catalunya central els anys 2018-2022”, de María José Macías; la segona, sobre les “Infeccions urinàries al municipi de Manlleu. Revisió de factors asocials i patògens causants. Any 2019”, de Luís Castelo, Sílvia Cercas, Mariona Borràs, Viviana Braia i Andrea Margalef; la tercera, sobre el “Xat Jove Anoia, com a eina per apropar els serveis sanitaris als adolescents”, a càrrec de Victòria Garcia, que fa una aportació al projecte de recerca liderat per la investigadora Glòria Saüch; la quarta, sobre la “Contaminació atmosfèrica a Osona. Què sabem, com estem i què hi podem fer?”, de Roser Cabré, Martí Gil, Nagmeh Jafarinia, Felipe Rubio i Marta Szymanski; i l’última ponència va ser l’explicació de la recerca “Canvi de presentació d’acenocumarol i educació sanitària per mantenir estable l’índex internacional normalitzat”, d’Imma Cadafalch i Carmen González.

La clausura de la Jornada va anar a càrrec de la gerent territorial de la Catalunya central de l’ICS, Anna Forcada, que va destacar els aprenentatges assolits durant els dos anys de pandèmia que han viscut els residents i els va encoratjar a no deixar mai d’aprendre. També hi van intervenir Montse Vilarrubias Calaf, tutora de l’Anoia, que va parlar en representació dels professionals que acompanyen residents durant els quatre anys; i el responsable de la Unitat Docent, Joan Deniel.