Masia Torre dels Frares, seu del CIFE de la UVic

Resolta la convocatòria del programa PIRE 2021 de la UVic-UCC

13.05.2021

Aquesta setmana s’ha fet pública la resolució de la convocatòria del Programa d’Innovació i Recerca Educativa (PIRE) de la UVic-UCC per als cursos 2021-2022 i 2022-2023, que té una dotació global de 8.000 euros. Aquest import s’ha repartit en tres ajuts de 2.000 euros per a facultats del Campus Vic i un ajut de 2.000 Euros per a la Facultat de Medicina.

El programa PIRE va néixer amb la voluntat de donar continuïtat a l’anterior Pla AQUID (Ajuts a la Qualitat i a la Innovació Docent) i promoure projectes sobre innova­ció, qualitat i millora de la docència a les titulaci­ons de la UVic-UCC. El que fa el programa és oferir ajuts de caràcter intern a iniciatives del professorat per tal que es desenvolupin al llarg de dos cursos acadè­mics.

Els projectes que finalment han obtingut l’ajut han estat els següents:

• El procés de reflexió sobre la pràctica professional futura en el context de l’assignatura de Pràctiques: una perspectiva interdisciplinària. IP: Mila Naranjo Llanos (FETCH)
  • El podcast en el procés d'ensenyament i aprenentatge universitari. IP: Toni Sellas Güell (FEC)
  • Retroacció correctiva escrita a les assignatures de didàctica de la llengua i didàctica de la matemàtica (RELLEMA). IP: Llorenç Comajoan Colomé (FETCH)
  • Aplicació de la tecnologia de transcripció de veu i centralització de dades mitjançant l'ús de l'App Beeseet com a eina docent a la Facultat de Medicina UVic-UCC. Prova de concepte. IP: Josep Vidal Alaball (Facultat de Medicina)

El Comitè responsable de l’avaluació dels projectes presentats, format de manera representativa segons el que estableix la mateixa convocatòria, va destacar “la gran vàlua de tots ells“ i va felicitar el PDI participant per “la tasca de lideratge i d’implicació realitzada en l’elaboració de la memòria lliurada i per l’impuls a la innovació docent a la nostra Universitat”.

En aquesta segona edició del Programa s’hi han presentat set projectes, cosa que demostra, tal com afirma el director del CIFE, Antoni Portell, “que la innovació a la UVic és un valor a l’alça i cada cop aglutina més professorat”. A la convocatòria s’hi han vist implicats un total de setanta-tres PDI, seixanta-tres dels quals són de la UVic-UCC, ja que per primer cop es contemplava també la possibilitat que s’hi incorporés PDI d’altres universitats, fet que s’ha produït en tres dels projectes presentats.

Tant la resolució com el resum global de sol·licituds, així com la relació de projectes presentats, es poden consultar a través del campus virtual a Comunitat/CIFE/convocatòries.