Cartell de Teràpia Ocupacional

Salvador Simó dona a conèixer el grau en Teràpia Ocupacional en dues conferències internacionals

13.05.2021

El professor de Teràpia Ocupacional de la FCSB, Salvador Simó, ha impartit durant aquesta última setmana dues conferències que han permès donar a conèixer en l'àmbit internacional el grau en Teràpia Ocupacional de la UVic-UCC. La primera va ser el dissabte 7 de maig en el marc del Congrés d'Estudiants Internacional de Teràpia Ocupacional, celebrat a l'Argentina, que va comptar amb més de 1000 inscrits d'Amèrica Llatina. Simó va impartir la conferència de clausura titulada “Teràpia Ocupacional Ecosocial, els Objectius del Desenvolupament Sostenible i els drets humans".

En la segona, Simó va ser conferenciant convidat al Congrés Internacional d'Estudiants de Teràpia Ocupacional CIETO, organitzat des de la Universitat Miguel Hernández. En aquest cas, la ponència impartida el dia 11 de maig va portar per titol “Teràpia Ocupacional amb persones refugiades i drets humans". Aquestes dues conferències internacionals se sumen a webinars internacionals impartits aquest mateix any per a la Universitat de Sant Sebastià, a Xile, i per a la Universitat de Rosario, a l'Argentina.

Totes aquestes experiències denoten la gran projecció internacional del grau de Teràpia Ocupacional de la FCSB, en col·laboració amb el grup de recerca Salut Mental i Innovació Social i de la Càtedra de Salut Mental. Simó, que és director adjunt d'aquesta càtedra, està liderant àmbits com la salut mental i la inserció laboral, l'emprenedoria i la innovació social, el desenvolupament d'una Teràpia Ocupacional EcoSocial sensible als Objectius del Desenvolupament Sostenible, i el desenvolupament de projectes d'intervenció guiats pels drets humans amb comunitats de persones refugiades.