Refugiats. Imatge de Marc Sanyé

Salvador Simó inicia la seva tasca com a expert europeu sobre migracions

04.11.2021

El projecte europeu COST sobre Migracions, inclusió i religió ha seleccionat diverses persones expertes en la realitat dels refugiats per crear una xarxa que generi coneixement en l'àmbit europeu. Un dels experts escollits en migracions ha estat el professor de la FCSB i director adjunt de la Càtedra de Salut Mental de la UVic-UCC Althaia Salvador Simó, que va participar en la trobada inaugural del projecte que es va fer de manera virtual els dies 21 i 22 d'octubre. El projecte finançarà les activitats de creació de xarxes de recerca i foment de la recerca durant els pròxims 4 anys.

La candidatura de Simó ha estat possible gràcies al nou programa d'internacionalització de la recerca impulsat pel vicerectorat de recerca. S'ha basat en les seves experiències amb comunitats de refugiats treballant sobre el terreny en països com Kosovo, Guatemala o Kosovo; o els projectes europeus que liderat des de la UVic-UCC en aquests últims anys com Interdisciplinary psychosocial interventions with refugees (INTERACT 2018-2020), European Think Tank about Refugees (2019) o Integration of inmigrants of third countries (UNINTEGRA 2017-2019).

Des de la Càtedra de Salut Mental i el GR Salut Mental i Innovació Social FECSB-*CESS, s'està treballant a desenvolupar una línia d'atenció transcultural en salut mental. Així mateix, des del grau de Teràpia Ocupacional es prepara als estudiants d'aquesta disciplina per a abordar la situació dels refugiats des d'assignatures com a Teràpia Ocupacional basada en la comunitat. D'aquesta manera es posa de manifest una vegada més el compromís de la UVic-UCC amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible.