Salvador Simó en la presentació de la Marató de TV3 2021

Salvador Simó participa en la presentació de la Marató de TV3, dedicada a la salut mental

14.10.2021

Salvador Simó, professor de Teràpia Ocupacional i director adjunt de la Càtedra de Salut Mental de la UVic-UCC, va ser una de les tres persones expertes que el passat dijous 7 d’octubre va participar en la presentació de la Marató de TV3 i Catalunya Ràdio, enguany dedicada a la salut mental. En la roda de premsa de presentació, Simó va destacar “el gran repte que tenim com a societat per generar oportunitats d’integració per a les persones que tenen un trastorn mental”. “Hem de ser capaços de potenciar la participació social i ajudar-los en el mercat laboral, on hi ha uns alts índexs d’atur”, va afegir.

Simó va estar acompanyat per Fina Castro, directora de l’Institut de Salut Mental de l’Hospital Clínic de Barcelona, que va referir-se als trastorns mentals més habituals de la societat -depressió, ansietat, addiccions i trastorns de conducta alimentària entre els joves-. També va ser-hi present Roger Ballescà, psicòleg de l’Hospital Sagrat Cor de Martorell i membre de la junta directiva del Col·legi Oficial de Psicòlegs de Catalunya, que va fer èmfasi en la càrrega que tenen aquests trastorns des del punt de vista emocional i social.

El 2021, la Marató de TV3 i Catalunya Ràdio arriba a la seva 30a edició i es desenvoluparà en un programa especial de ràdio i televisió que s’emetrà el pròxim 19 de desembre. La posada en marxa de la campanya de difusió i sensibilització de La Marató es va fer en un acte al Teatre Nacional de Barcelona, en el qual es van presentar les accions que es faran i l’organització de l’esdeveniment, així com la imatge gràfica i l’eslògan d’aquest any: “La Marató que trenca murs”. Més endavant es donarà a conèixer la col·laboració concreta que hi tindrà la UVic-UCC i la resta d’institucions participants.