Recerca

Acte de cloenda de la 2a Doctoral Training Week amb el Dr. Josep Tabernero i Antoni Tort

Segona edició de la Doctoral Training Week, amb més de 300 participants

18.03.2021

La segona Doctoral Training Week (DTW), organitzada per l’Escola de Doctorat de la UVic-UCC entre el 8 i el 12 de març, ha ofert als estudiants de doctorat i directors de tesi un total de 15 activitats en les quals han participat 325 persones, de manera que s’han omplert totes les places. En aquesta edició en línia, al no haver-hi presencialitat, s’ha ofert l’espai “Connecta’t amb l’Oficina! Espai de consultes”, a càrrec de l’equip tècnic de l’Oficina de Doctorat, que ha permès tenir un espai de contacte directe amb els doctorands. “Segurament és una línia que explorarem en el futur, tot i que confiem que en les properes edicions podrem tornar al format híbrid”, explica Antoni Tort, director de l’Escola de Doctorat.

De tota la programació de la DTW destaca la molt bona acollida que continuen tenint, com en la primera edició, les activitats “Mindfulness i gestió de l’estrès durant el doctorat” i “El Taller de tesis”, amb un alt grau de satisfacció per part dels assistents. “Aquesta també és una línia en la qual l’Escola de Doctorat continuarà treballant per poder incrementar l’oferta d’activitats, atès que el benestar dels doctorands té una relació molt directa amb l’èxit en el desenvolupament del projecte de tesi, i tenir eines els permet afrontar-ho millor”, comenta Tort.

L’Escola de Doctorat també es mostra molt satisfeta d’haver ofert els cursos d’Academic Writing i el Pla de Recerca per àmbits de coneixement. “Pensem que han resolt molt bé la idiosincràsia de cada estudiant de doctorat en funció del seu àmbit”, afegeix el director de l’Escola. La sessió de cloenda de la DTW, a càrrec del Dr. Josep Tabernero, catedràtic de la Facultat de Medicina de la UVic-UCC, va ser un altre dels moments destacats d’aquesta segona edició. La seva ponència va permetre conèixer de primera mà en quin estat es troba la recerca de càncer i el paper que juguen institucions com l’Institut d’Oncologia de la Vall d’Hebron a nivell mundial.

Amb la vista a les properes edicions de la DTW “ens agradaria reforçar les col·laboracions amb els centres docents i les àrees de la UVic-UCC”, apunten des de l’Escola de Doctorat. I afirmen que continuaran treballant i estant atents a les necessitats formatives dels doctorands i directors de tesi per enfortir tant la setmana doctoral com l’oferta durant el curs acadèmic i adequar-la a les necessitats dels diferents perfils de doctorands.

En aquest sentit, ben aviat s’obrirà el cicle d’activitats d’orientació professional en col·laboració amb el Servei de Carreres Professionals i el Centre Internacional de Formació Contínua, i també la càpsula de recerca “Apunt per defensar la teva tesi doctoral” que es du a terme amb la Biblioteca.