Trobada a Eslovènia del projecte RENE

Seminari de presentació de resultats i trobada a Eslovènia del projecte RENE

30.06.2022

Com a cloenda del projecte europeu Renewing Ergonomic Education for Health Care Students in European Higher Education Educations Institucions (RENE), el grup de recerca M3O i la Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar de la UVic-UCC han organitzat el seminari Nuevas Tendencias para Movilizar a los Pacientes de Forma Segura. L'acte, que servirà per donar a conèixer els resultats finals del projecte RENE i el curs que s'ha creat durant tres anys, tindrà lloc a l'Aula Segimon Serrallonga el dimecres dia 13 de juliol de 2022, de 16 h a 18 h. Per participar-hi es pot fer a través d’aquest formulari i la inscripció és gratuïta.

El projecte RENE té com a objectiu millorar i unificar l'educació en les transferències de pacients en el sector sociosanitari. Segons les estadístiques nacionals i internacionals, el personal sanitari té un risc molt elevat de patir trastorns musculoesquelètics, derivat principalment de pràctiques deficients en el maneig manual del pacient. Per aquest motiu, es pretén millorar la formació del personal sanitari sobre el tractament dels pacients. Aquest projecte va començar l’any 2019 i finalitzarà aquest any. Finançat per Erasmus+ KA Strategic Partnership per a l'educació superior, compta amb la participació de 8 organitzacions diferents de 6 països (Finlàndia, Eslovènia, Lituània, Estònia, Portugal i Espanya).

En el marc del RENE s’han analitzat les condicions existents a cada país, com ara qüestions legals, currículum formal de graus d'infermeria i fisioteràpia, pràctiques quotidianes, etc. En segon lloc, s’ha creat el curs SAPHA sobre maneig segur de pacients, amb dues parts, una teòrica i una altra pràctica que inclou simulacions. I finalment, s’ha elaborat un manual específic per al professorat per tal de facilitar l’aplicació del curs que és pot trobar de manera gratuïta a la pàgina del projecte.

Trobada a Eslovènia

A principis d'aquest mes, els dies 2 i 3 de juny va tenir lloc la darrera trobada del projecte RENE a Eslovènia. Javier Jerez, coordinador del Grup de Recerca Methodology, Methods, Models and Outcomes of Health and Social Sciences (M3O), va assistir-hi com a representant de l’equip de recerca de la UVic, completat per Eduard Minobes, Judit Rusinyol, Emilia Chirveches i Montse Romero.